Re: Niepełne obciążenie procesora przy kompresji wideo

Autor: MZ <mmzz_at_[usun.to>
Data: Mon 28 Jan 2008 - 14:35:35 MET

> powiedzmy - 90% czasu oba rdzenie pracowały na 100% możliwości?
>
> Używam różnych kodeków - w x264 znalazłem nawet opcję "threads" - była tam
> liczba 1 - zamieniłem na 2 i dalej to samo.
Sprawdź co ci obciąża te rdzenie, ja przy kompresji mpeg2->divx zwykłym
Xvidem puszczam VirtualDuba na drugi rdzeń - jakoś winda przydziela moce
tak, że większość wątków systemowych siedzi na pierwszym rdzeniu. Wtedy
drugi rdzeń jest wykorzystany w 100% a ja sobie spokojnie np. odwalam
prasówkę albo pracuję dalej wykorzystując "wolne" moce - co ciekawe, wcale
dużo nie tracę na czasie kompresji - kodek Xvid jest wybitnie
jednordzeniowy. Gdy puszczałem kompresję na dwa rdzenie to nie dość, że komp
był "zamulony" tak, że nie dało się na nim nic zrobić to czas kompresji był
krótszy może o 10% - dla mnie to bez sensu...

MZ