wirtualny CD-ROM?

Autor: Poldekk <noczelny.WYTNIJ_at_gazeta.pl>
Data: Thu 17 Jan 2008 - 14:54:17 MET

Mam multimedialny słownik polsko-angilski i angielsko-polski Collinsa. Jest
to program, który kupiłem ok. połowy lat 90-tych i do tej pory świetnie mi
służy na kolejnych komputerach. O ile się orientuję, jest on napisany jeszcze
dla Windows 3.11, ale działał bez problemów na Win95, Win95 OSR2, a obecnie
na Win XP też działa bez zarzutu. Jedyny kłopot polega na tym, że do
działania części multimedialnej, czyli do tego, żeby słownik odtwarzał na
głośnikach wymowę poszczególnych słów, konieczne jest, aby płyta CD-ROM
słownika była w napędzie. Do działania słownika bez głosu, nie jest to
konieczne. Obecnie mam duży dysk w komputerze, a wkładanie i wyjmowanie płyty
CD-ROM do napędu jest uciążliwe. Czy można jakoś tak to urządzić, żeby
przerzucić dane z CD-ROMu na dysk i w jakiś sposób skłonić program do tego,
aby kożystał z tych plików na HDD i nie domagał się płyty do odtworzenia
dźwięku?