Re: MS Virtual Server 2005

Autor: Kajetan <no-mail_at_no-problem.pl>
Data: Wed 16 Jan 2008 - 23:46:18 MET

"Zawias" <zawias@gmail.com> wrote in message
news:c7336729-547b-4330-9685-670e8993fb84@d21g2000prf.googlegroups.com...
cześć,
najpierw słów kilka wstępu:
w celach edukacyjnych zainstalowałem na moim domowym kompie (WinXP
Pro) MS Virtual Server 2005. Komp jest podłączony do routera (DHCP).
Na kompie postawione są: serwer www (abyss) oraz ftp (ceasar). IP
zarejestrowany na DynDNS. NAV + ZoneAlarm.

Oto, jak podszedłem do tematu:

1. Zainstalowałem IIS;
2. Zainstalowałem MS Virtual Server 2005 (wszystkie opcje). Podczas
instalacji dostałem komunikat: "The installed version of IIS does not
allow multiple web sites. The Virtual Server Administration Website
will be added as a virtual directory under the default site." Website
port: 80
3. Instalacja kończy się pomyślnie (tzn. bez komunikatów o błędach),
usługa vssrvc.exe startuje.
4. Panel adm mam niby dostępny pod adresem:
http://nazwa_mojego_kompa:80/VirtualServer/VSWebApp.exe?view=1

No i tu jest problem - próbuję wejść na tę stronę, ale "The webpage
cannot be found (HTTP 404)".

Zmien numer portu witryny domyslnej na jakis inny, np.1180 bo skoro juz
masz tam Apache, to port 80 masz zajety.

Próbując znaleźć rozwiązanie, na routerze przekierowałem na mój
lokalny IP następujące porty: 5900, 1024, 137 i 138. Dalej nic.

Wylacz to, przekierowanie 137 i 138 to potencjalne proszenie sie o klopoty.

Zatrzymałem też serwer WWW, ale bez zmian.
Niezbyt tęga ze mnie głowa w tym temacie, więc proszę Was o pomoc :)

Najlepiej wogole nie uzywac IISa tylko VRMC Plus.