MS Virtual Server 2005

Autor: Zawias <zawias_at_gmail.com>
Data: Wed 16 Jan 2008 - 21:28:23 MET

cześć,
najpierw słów kilka wstępu:
w celach edukacyjnych zainstalowałem na moim domowym kompie (WinXP
Pro) MS Virtual Server 2005. Komp jest podłączony do routera (DHCP).
Na kompie postawione są: serwer www (abyss) oraz ftp (ceasar). IP
zarejestrowany na DynDNS. NAV + ZoneAlarm.

Oto, jak podszedłem do tematu:

1. Zainstalowałem IIS;
2. Zainstalowałem MS Virtual Server 2005 (wszystkie opcje). Podczas
instalacji dostałem komunikat: "The installed version of IIS does not
allow multiple web sites. The Virtual Server Administration Website
will be added as a virtual directory under the default site." Website
port: 80
3. Instalacja kończy się pomyślnie (tzn. bez komunikatów o błędach),
usługa vssrvc.exe startuje.
4. Panel adm mam niby dostępny pod adresem:
http://nazwa_mojego_kompa:80/VirtualServer/VSWebApp.exe?view=1

No i tu jest problem - próbuję wejść na tę stronę, ale "The webpage
cannot be found (HTTP 404)".

Próbując znaleźć rozwiązanie, na routerze przekierowałem na mój
lokalny IP następujące porty: 5900, 1024, 137 i 138. Dalej nic.
Zatrzymałem też serwer WWW, ale bez zmian.
Niezbyt tęga ze mnie głowa w tym temacie, więc proszę Was o pomoc :)
Serdeczne dzięki.

--
pzdr
Zawias