Softwarowy UPS

Autor: Osadnik <osadnik.www_at_wp.pl>
Data: Wed 16 Jan 2008 - 00:32:36 MET

Dziś po kolejnej awarii sieci energetycznej obiecałem sobie ze kupie
UPS, i znów zobaczyłem ceny i znów mi sie odechciało.
Ale pomyślałem sobie, czemu nie mógłby istnieć taki softwarowy UPS?
Coś jak połacznie e plików Hiberfil.sys i pagefile.sys.

Czyli na bieżąco jest utrzymywana pamięć na dysku twardym tylko w czasie
niedużych zmian danych lub co kilak minut jest robiony autosave ale w
taki sposób ze tylko to co się zmieniło było by zapisywane.

I przy starcie system mógłby odzyskać sie z awarii. Znaczy wiadomo ze w
tym pliku nie było by danych na temat sprzętu czy usług tylko pamięć
"użytkownika".

Jest to możliwie? jeśli nie to jakie sa ograniczenia?