Re: SQL wydajnosc

Autor: Marcin P. <mmm_at_op.pl>
Data: Mon 14 Jan 2008 - 12:43:56 MET

Użytkownik "Leon" <roberttrubas@poczta.onet.pl.WYTNIJ.TO> napisał w wiadomości news:fmf8bf$obi$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam
>
> W zwiazku z tym, ze baza danych SQL (SBS2000) rosnie nam w zastraszajacym
> tempie szukam rozwiazan dotyczacych wydajnosci. Mam pytanie co bardziej
> wplywa na wydajnosc serwera SQL RAM czym procesor?
>
> Mam rowniez pytanie czy modernizowac serwer czy koncowki, czy operacje
> (zapytania do serwera) wykonywane na koncowkach (stacjach roboczych) sa
> realizowane na nich czy na serwerze? Czy modernizowac serwer czy stacje
> klienckie.
>
> Serwer to SBS2000 Xenon 2,6GHz, 2GB RAM, dyski SCSI RAID1
> [...]

Co za system? Czy spada wydajność czy rośnie baza, czy logi?

Ogólnie: jak pisał Kajetan, więcej sztuk dysków, 2x lub 3x RAID1, żeby było szybko,
lub 3 x RAID0 + mądra polityka backupu logów (szybciej bedzie, ale dobry admin potrzebny).
Ramu nigdy nie za dużo, przy czym są pewne ograniczenia ze strony systemu, ale i ze strony SQLa.

Być może trzeba też zrewidować politykę backupów.

Zmiana bazy na MS SQL 2005 ... pogorszy sprawę.

Serdeczne pozdrowienia

--
Marcin
Q6600@3000 MHz, P5K, 2GB