Re: SQL wydajnosc

Autor: Kajetan <no-mail_at_no-problem.pl>
Data: Mon 14 Jan 2008 - 12:22:39 MET

"Leon" <roberttrubas@poczta.onet.pl.WYTNIJ.TO> wrote in message
news:fmf8bf$obi$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam
>
> W zwiazku z tym, ze baza danych SQL (SBS2000) rosnie nam w zastraszajacym
> tempie szukam rozwiazan dotyczacych wydajnosci. Mam pytanie co bardziej
> wplywa na wydajnosc serwera SQL RAM czym procesor?

Predkosc dyskow, ilosc ram i - w ostatniej kolejnsci - procesor.

> Mam rowniez pytanie czy modernizowac serwer czy koncowki, czy operacje
> (zapytania do serwera) wykonywane na koncowkach (stacjach roboczych) sa
> realizowane na nich czy na serwerze? Czy modernizowac serwer czy stacje
> klienckie.

Nie wiem jaka jest dokladnie architektura twojej aplikacji, ale nie
spotkalem sie
z taka w ktorej wydajnosc bazy bylaby zalezna od wydajnosci stacji roboczej.

> Serwer to SBS2000 Xenon 2,6GHz, 2GB RAM, dyski SCSI RAID1
> Stacje WinXP Pro, Athlon 2GHz, 512 RAM - 10 koncowek.
> Obecnie baza danych - 10GB (i rosnie ;-) )

Wszystkie dane masz na dyskach w mirrorze? To rozdziel na osobne dyski pliki
systemu operacyjnego,
bazy danych i logow. Jakie dyski? Jesli SATA - pomysl o migracji na SAS,
jesli SCSI/SAS pomysl o SAME
(Stripe And Mirror Everything).