Re: XP, Telnet - konto Administrator

Autor: kamilk <kamilk_wyczysc_at_klub_wyczysc.chip_wyczysc.pl>
Data: Mon 24 Sep 2007 - 13:28:12 MET DST

Piotr Krzyżański wrote:

> Porządku nie zrobisz nigdy, jeśli nie zabierzasz im admina
> na tych stacjach. Jeśli masz na tych stacjach wersję PRO, to
> już można kombinować dalej. Jednym z bardziej prostych
> rozwiązań bez AD jest to:

Starałem sie wyjaśnić sytuację możliwie najdokładniej w poprzednich postach
ale widzę, że trzeba jeszcze jaśniej. Specyfika tych sal polega na tym, że
odbywają się tam zajęcia różnej maści (od banalnych rzeczy po przedmioty
specjalistyczne z zakresu informatyki i elektroniki, elektrotechniki, etc).
Zasoby kadrowe i finansowe NIE POZWALAJĄ na pełnienie dyżurów przez
administratora 14h/dobę. Zajęcia odbywają się w różnych porach, od 8.00 do
22.00.
Często zdarza się sytuacja, że przyjeżdża instruktor, który przywozi swoje
oprogramowanie do instalacji na dane zajęcia. Wyobraź sobie konflikt
(delikatnie powiedziane) gdy taka osoba nie może przeprowadzić wieczornych
zajęć z powodu braku dostępu do konta Administratora i tym niemożliwości
przeprowadzenia danego spotkania z uczniami/studentami. Oczywiście taki
instruktor nie informuje wcześniej administratora, że zamierza dany
software zainstalować.

Nie czynię Ci wyrzutów. Wiem "z czym się je" AD. Sam mam trochę lat na karku
i trochę siwych włosów, których się nabawiłem w potyczkach
software'owo-hardware'owych :) Chcę jedynie powiedzieć, że na chwilkę
obecną z przyczyn obiektywnych wdrożenie zarządzania kontami przez AD nie
jest możliwe. Jeżeli tak sie stanie będę przeszczęśliwym człowiekiem :)
Na razie muszę sobie radzić z tą bazą sprzętowo-programową jaką zastałem.

Pozdro
K.