Re: XP, Telnet - konto Administrator

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sun 23 Sep 2007 - 23:45:08 MET DST

** kamilk <kamilk_wyczysc@klub_wyczysc.chip_wyczysc.pl> wrote:

> Nie doceniasz "umiejętności" naszej młodzieży.

To nie jest kwestia młodzieży czy nie. To kwestia po prostu zabezpieczenia tego
aby nie generowało nadmiernych kosztów. Młodzież mało mnie obchodzi.

> Zdziwiłbyś się jakie zabezpieczenia są w stanie paść po tygodniu, góra dwóch,
> intensywnego użytkowania sali ćwiczeniowej.

Jak ktoś rusza specjalnie zabezpieczenia to należy go wywalić na zbity pysk.

No i jakie to zabezpieczenia ruszają? Chodziło mi o to, że nawet przy (moim
zdaniem niezbyt mądrym) założeniu, iż oramy stacje codziennie to da się to
rozwiązać bez montowania dodatkowego sprzętu. (Teoretycznie) wystarczy, że
karty sieciowe wspierają PXE Boot i stacje są odpowiednio skonfigurowane, dalej
to już wszystko samo się robi.

I wiem co mówię bo mój dział też zajmuje się salami szkoleniowymi - System
Center Configuration Manager (dawniej SMS) doskonale sobie z tym radzi.

> Cenię Twoje wypowiedzi ale dziś pogadaliśmy na tematy zupełnie poboczne a
> wątku głównego można ze świecą szukać. Przypomnę: pytałem o telnet ;p

Nadal nie jestem sobie w stanie wyobrazić jak dodanie użytkownika do systemu
może wpłynąć na pracę aplikacji. Albo masz bardzo dziwne aplikacje, albo coś
bardzo źle robisz.