Re: XP, Telnet - konto Administrator

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sun 23 Sep 2007 - 22:29:57 MET DST

** kamilk <kamilk_wyczysc@klub_wyczysc.chip_wyczysc.pl> wrote:

> [...]
> i dość żmudnej konfiguracji obrazy na kartach recovery zostały zamknięte i
> teraz raz na jakiś czas jest doinstalowywane oprogramowanie (otworzenie
> karty, instalacja, zamknięcie karty). W przypadku dodania nowego użytkownika
> systemowego konfiguracja softu może się rozsypać w drobiazgi a to oznacza
> sporo spędzonego czasu na ponownym dokonfigurowywaniu oprogramowania.

> Niewątpliwym plusem używania tego typu kart jest brak potrzeby używania
> jakiegokolwiek Antywirusa bo na drugi dzień nie ma śladu po infekcji :)

To co opisałeś to bardzo dobry przykład jak można przekombinować z czymś
banalnie prostym do osiągnięcia. :)

> Wygląda na to, że RPC na tym koncie też jest wyłączone ponieważ nie da się
> zdalnie podłączyć rejestru, wyłączyć komputera, itp.

> Jako namiastki zdalnego zarządzania używam VNC. No ale w tym wypadku to jest
> półśrodek :(

Nie bardzo rozumiem. Przecież VNC jakoś się znalazło w obrazie. To dodaj do
obrazu dodatkowego użytkownika administrator z hasłem. A do wykonywania poleceń
używaj czegoś w rodzaju psexec, nie telnetu.

Problemem tutaj nie jest ani konto administratora, ani telnet, tylko źle
przygotowane obrazy i w ogóle w zły sposób skonfigurowane całe środowisko.

IMHO