Vista i 98SE w sieci domowej - dziwaczny problem!!!

Autor: A. Grodecki <brak_at_adresu.com>
Data: Fri 21 Sep 2007 - 23:11:19 MET DST

Witam
Nabyłem dla żony laptopa Lenovo z NIESTETY licencją na Vistę i tymże
systemem wstępnie załadowanym. Ponieważ okazało się, że dla tej linii
komputerów producent nie oferuje już sterowników do mojego ulubionego
98SE, tylko XP i Vista, więc chcąc-niechcąc zacząłem walczyć z siecią.

Teraz do rzeczy.

Mam w domu sieć, w której chodzą 4 komputery z 98SE, 3 kablowo i jeden
przez wifi. W centrum systemu USRobotics zapewniający dostęp ADSL,
lokalny ethernet i wifi.
Na jednym z desktopów wisi drukarka udostępniona jako sieciowa.

I wszystko było pięknie do tej pory. Jednak Vista na LENOVO nie do końca
chce współpracowac i nie wiem gdzie tkwi diabeł.

Co działa poprawnie na Lenovo z Vistą:
- dostęp do internetu
- widać pozostałe kompy w grupie roboczej (i wzajemnie - Lenovo jest
widoczny)
- widać drukarkę sieciową
- pingowanie oraz net view daje właściwe rezultaty (i wzajemnie)
- można wysłać do Lenovo, na udostępniony do sieci folder plik nie
większy niż ~4.2kB (?!?)
- można skasować na udostępnionym w Lenovo dysku dowolny plik

Co nie działa:
- próba włączenia na Viście sieciowej drukarki jako docelowej kończy sie
komunikatem: "System Windows nie może podłączyć do drukarki. Nie można
ukończyć operacji (błąd 0x000000866)"
- próba wczytania z Visty pliku (z odpowiednimi uprawnieniami) do innego
PC w sieci kończy się dłuższym oczekiwaniem zakończonym komunikatem typu
"nie mogę odczytać pliku"
- próba wysłania do Visty pliku ~4.4kB lub większego kończy się
komunikatem "dysk jest pełny", choć jednocześnie zdalne sprawdzenie
miejsca na dysku pokazuje że jest tam tyle miejsca ile powinno

Z tego wszystkiego wynika MOIM ZDANIEM jakby był problem z przesyłaniem
w sieci większych pakietów pomiędzy Lenovo i innymi komputerami. Dlatego
nie działa drukarka i transfer plików jest ograniczony do tylko tych
maleńkich (i to tylko DO Lenovo).

Oczywiście w Viście są widoczne w oknie ustawień sieciowych inne
składniki niż w 98SE. Jedynie "Klient sieci M.N." oraz "udostępnianie
plików idrukarek" się zgadza. Np zamiast "zwykłego" protokołu TCP/IP są
teraz 2 - wersja 4 i 6. Brakuje IPX/SPX i NETBEUI znanych z 98SE
Wszystko mam ustawione na auto jeśli chodzi o TCP/IP i nie było
najmniejszego problemu z usyskaniem dostępu do netu oraz przydzieleniu
Lenovo adresu IP, który byłby dobrze odczytywany przez pozostałe kompy.

Czy ktoś ma jakiś pomysł - czego szukać, co zmienić. Póki co
pozdejmowałem wszystkie blokady w Viście i nic nie pomogło.
Już nawet darowałbym sobie transfer plików, ale bardzo bym chciał, aby
dało się drukowac z tego laptopa na laserówce, bez biegania z pendrive...

Dzięki z góry za pomoc.

--
Pozdrawiam,
A. Grodecki