Re: nie działa udostępnianie internetu

Autor: <kl_1_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 21 Sep 2007 - 11:09:12 MET DST

> Jeżeli na komputerze udostępniającym Internet strony www poprawnie się
> otwierają, to problem leży gdzieś po stronie kart łączących komputery i
> MTU trzeba zmienić na obydwu.
na komputerze udostępniającym połączenie są dwa systemy, jesli akurat włączona
jest Vista to nie problemu - wszystko działa. Natomiast czasem musi być win2000
i wtedy jest problem.
Dlatego nie chciałbym zmieniać MTU na komputerze klienckim, a jedynie dostosować
na win2000 tak żeby działało. Sprawdzałem różne MTU na kompie który udostępnia i
nie pomaga(tzn 1500 i 1400 - 1400 najlepsza wartość dla mojej sieci podobno)
Chyba, że programik który wykorzystuję do zmian MTU nie działa.
a może problemem jest wielkość TTL, który Vista potrafi w jakiś sposób obejść?

Mogę sprawdzić jeszcze 1400 na obu komputerach, chyba tego nie robiłem.
Jednak skoro przy Viscie działa to i w win2k powinno?

na win2k jest dodatkowo zainstalowane połączenie VPN(i właśnie dlatego jest
potrzebny bo, zgodnie z dokumentacją tego programiku, tylko na tym systemie
działa.. a można korzystać tylko z tego) - może to jest problem..