Re: Server VNC-ukrywanie ikony

Autor: Sławomir Stępniak <slaw1step_at_poczta1.1onet.pl>
Data: Thu 20 Sep 2007 - 21:38:21 MET DST

In news:b8v5s4-ojk.ln1@kosmosik.net , *Konrad Kosmowski* wrote:
> Przecież napisałem konkretnie. EULA. Nie mam pod ręką polskiej, przytoczę
> angielską (XP SP2) z netu:
> http://www.microsoft.com/windowsxp/sp2/proeula.mspx
> (Sekcja o połączeniach z komputerem) does not grant you rights to access a
> Workstation Computer Session from any Device. A "Session" means any use of
> the Software that enables functionality similar to that available to an end
> user who is interacting with the Workstation Computer through any combination
> of input, output and display peripherals.

Teraz, to jestem pełen szacunku dla Twoich umiejętności ;-). Dokonałeś
nadinterpretacji EULA takiej, jakiej sam Microsoft by chyba nie zdołał.
Te zdania są wyrwane z kontekstu, a dotyczą jednak konkretnej sytuacji,
więc nie ma inaczej niż czytac je z pozostałą częścią.
Jest ograniczenie, wyjątek od ograniczenia i wyjątek od wyjątku, czyli
zastrzeżenie, że ten wyjątek nie rozciąga się na wszystko co możliwe.
No cóż, przytoczę jednak:

"1.3 Device Connections. You may permit a maximum of ten (10) computers or
 other electronic devices (each a "Device") to connect to the Workstation
 Computer to utilize one or more of the following services of the Software:
 File Services, Print Services, Internet Information Services, Internet
 Connection Sharing and telephony services. The ten connection maximum
 includes any indirect connections made through "multiplexing" or other
 software or hardware which pools or aggregates connections."

Mowa jest o dopuszczalnym limicie 10 połączeń.

"This ten connection maximum does not apply to other uses of the Software,
 such as synchronizing data between a Device and the Workstation Computer,
 provided only one user uses, accesses, displays or runs the Software at any
 one time."

I o tym, że limit ten nie dotyczy połączeń z pewnymi urządzeniami
podłączanymi do komputera (np. połączenia komórki przez IRDA)

"This Section 1.3 does not grant you rights to access a Workstation Computer
[...]

A teraz, że pozwolenie na użycie tych urządzeń (poza limitem) nie oznacza
jednocześnie zezwolenia na użycie każdego dowolnego urządzenia do tego typu
połączenia ze stacją. Np jakiegoś laptopa, który co gorsza drugostronnie
połączy się dalej. Chodzi tu wyraźnie o to, że część urządzeń, które
mogłoby się wydawać nie podlegają limitowi, jednak w ten limit wchodzą.

I to jednak VNC, VPN i tego typu połączeń nie wyklucza (choć, tak jak
i innych, ogranicza ich łączną ilość do 10).
Prędzej to będzie oznaczało zakaz użycia komórki i połączenia przez GPRS
(OC po wyczerpaniu wcześniej limitu 10)
Albo skanera z wyświetlaczem LCD, który mógłby by zapewnić 'interakcję'
z użytkownikiem.

Zastrzegam, że to jest moja interpretacja, i porządny prawnik mógłby
ją położyć na łopatki jednym ruchem, ale póki co się tego trzymam :)
Bo jak nie, to by było kuriozum, EULA systemu zakazywałaby używania
jednego ze składników z nim dostarczanych.

--
Pozdrawiam.:Sławomir Stępniak:.slaw1step@poczta1.1onet.pl(ale bez cyfr)