Re: problem z uruchamianiem winXp (hal.dll i boot.cfg)

Autor: Sławomir Stępniak <slaw1step_at_poczta1.1onet.pl>
Data: Wed 19 Sep 2007 - 10:44:05 MET DST

In news:fcqjp6$ud3$1@news.onet.pl , *Paweł I.* wrote:
> Witam serdecznie
> mam dość skomplikowany problem, zacznę od początku
> zakupiłem nowy dysk (SATA), przenioslem partycje i system ze starego HDD
> (PATA) na nowy za pomocą Acronis migate easy; odłączyłem stary dysk, wszystko
> działa, tylko przy starcie pojawiają się do wyboru 2 systemy (mimo że stary
> dysk jest odłączony); "nowy" system działa ok, tylko ładuję się wolno, ale
> generalnie jest ok. Chcąc zlikwidować drugi winXp prz ładowaniu, edytuje
> boot.ini (system->zaawansowane->uruchamianie i odzyskiwanie), tu chyba
> [...]

To nie używaj wyszukiwania plików, tylko sam znajdź:
Mój komputer, dysk lokalny C: (może prawoklik, eksploruj), i w katalogu
głównym dysku powinieneś znaleźć boot.ini, prawoklik, uruchom z, Notatnik
i możesz zmienić wpisy ręcznie jeśli potrzeba.
Później to samo dla D:, czy jaką tam ma literę ten drugi, a ściślej
aktywna partycja drugiego.
Jeśli na podstawowej partycji nie ma boot.ini to sprawdź, czy naprawdę
masz włączone pokazywanie ukrytych, w mój komputer, opcje folderów
(będąc w danym katalogu) zakładka widok, 'Ukryj chronione pliki systemu'
odptaszone, 'Ukryte pliki i foldery' przełączone na 'Pokaż',
'Ukryj rozszerzenia znanych typów' odptaszone, a najlepiej, żeby nie
było wątpliwości 'Zapamiętaj ustawienia wyświetlania dla każdego folderu'
odptaszone (aha, 'od' czyli bez ptaka :)
Jeśli nadal nie ma, to udaj się do zarządzania dyskami (start, uruchom,
diskmgmt.msc, OK) i sprawdź, czy nie ma tam jakiejś partycji bez litery
bo może podstawowa aktywna służy tylko bootowaniu, a potem nie ma litery.
Innych pomysłów póki co brak.

--
Pozdrawiam.:Sławomir Stępniak:.slaw1step@poczta1.1onet.pl(ale bez cyfr)