Vista - nagrywarka DVD widziana jako CD-ROM

Autor: Azja <spamerom.mowimy.stanowcze.nie.michal.kulach_at_wp.pl>
Data: Wed 19 Sep 2007 - 10:02:38 MET DST

  Taki drobny problem:

płyta główna: GA-P35-DS3 Intel P35 Socket 775
nagrywarka: LG GSA-H44N, podpięta jako master pod IDE1
system: Vista Home Premium 64-bit Polish

  Vista traktuje nagrywarkę jako _zwykły_ napęd CD-ROM, a nie nagrywarkę
DVD. Tzn. we właściwościach nie ma zakładki "Nagrywanie", dołączone
programy nie widzą napędu (np. Movie Maker) jako nagrywarki, w menu
kontekstowym na napędzie nie ma nic na temat nagrywania na płytę.
  Opis napędu we właściwościach to DVD-RAM LG GSA-H44N, ale typ to CD-ROM.

  Przy próbie ponownego zainstalowania sterowników dostaję informację,
że najnowsze są już zainstalowane. Próbowałem odpiąć taśmę, zrobić
restart, i ponownie podpiąć, ale znów "znaleziono i zainstalowano napęd
CD-ROM".

  Co najlepsze, Nero bez problemu rozpoznał napęd jako nagrywarkę DVD i
poprawnie jej używa.

  Na stronie LG nie znalazłem sterowników pod Vistę do tej nagrywarki.
Ściągnąłem tylko update firmware'u, ale okazalo się że mam najnowsze.

  Coś mi świta, że w XP wbudowane wypalanie płyt nie było włączone by
default, tylko trzeba ruszyć jakąś usługę. Może w Viście jest podobnie?

--
Azja
50% procent badanych nie zdaje sobie sprawy,