Re: Zabezpieczenie dostepu do poczty

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Thu 13 Sep 2007 - 22:14:36 MET DST

** barney <barneyWYTNIJTO@adres.pl> wrote:

> Hej Czy mozna w jakis sposob zabezpieczyc dostep do programu pocztowego w xp?

Wszystko jedno jaki to program - chodzi po prostu o dostęp do danych.

> Mam w firmie prywatna poczte na Thunderbirdzie, poniewaz z kompa moga
> korzystac wspolpracownicy chcialbym aby nie mogli czytac moich maili.
> Wszyscy loguja sie na administratora,

Czyli w ogóle mogą z systemem zrobić cokolwiek - czyli w miarę pewnego
zabezpieczenia nie ma. Można za to utrudnić. :)

> oczywiscie poczta ma haslo ale odebrane i wyslane maile mozna przejrzec. Czy
> jest wogole taka mozliwosc w tym przypadku?

1. Zainstaluj sobie coś do szyfrowania danych. Np. TrueCrypt.
2. Utwórz sobie szyfrowany wolumin wielkości takiej ile chcesz mieć na pocztę,
zabezpiecz go hasłem albo lepiej kluczem. Klucz możesz trzymać na dyskietce czy
pendrive - będzie bezpieczniej (trudniej złamać) i wygodniej - nie będziesz
musiał wklepywać hasła i jak to sobie dobrze skonfigurujesz to wystarczy, że
dyskietka/pendrive będzie wetknięty w momencie kiedy się logujesz do systemu.
3. Przenieś profil z pocztą TB na ten szyfrowany wolumin.

I tyle.

Nie traktuj tego jako zabezpieczenia, bo skoro inni mają admina i system nie
jest specjalnie jakoś skonfigurowany aby być w miarę bezpiecznym to równie
dobrze mogą Ci podłożyć keyloggera czy skrypt podbierający klucz. Ale do
utrudnienia wścibskim (a nie takim z ewidentnie złymi intencjami) powinno to
wystarczyć.