Re: Office domowy kupiony na Dzialalnosc ?

Autor: Piotr Krzyżański <piciu_at_it-faq.pl>
Data: Wed 12 Sep 2007 - 10:02:46 MET DST

Użytkownik "Marcin Stankiewicz" <e-mail@w.sigu.invalid> napisał w wiadomości
news:10knukfe7qlwt$.1sdqgqtz0iig.dlg@40tude.net...

> OP napisał w pierwszym poście w jakim celu. Ale główny nurt tej dyskusji
> sprowadza się do kwestii legalności, czy też możliwości, kupna tego typu
> "licencji" "na firmę". Niekoniecznie w celu używania.

> Ewidencji sprzedawcy, czy nabywcy ? Bo nabywca niekoniecznie musi taką
> ewidencję prowadzić.

Jeśli zakupione to przecież jest jasne, że nabywcy.
Jeszcze raz zwracam Ci uwagę na temat tego wątku.

> Po raz kolejny - nie dywagujemy na tematy księgowe, Ty doczepiłeś się
> pewnego stwierdzenia, twierdząc, że jest błędne, podczas gdy takie nie
> było. I tyle.

Otóż jest błędne, ponieważ kupując cokolwiek na fakturę VAT
mamy prawo odliczyć podatek VAT oraz ująć taki zakup w
kosztach. Czyli taki zakup jest zdecydowanie tańszy, więc nie
wmawiaj mi, że firma kupuje na fakturę VAT po to, żeby ją
później wyrzucić, nie używać zakupionego towaru etc.

Piciu