Re: instalacja XP niekoniecznie przez CD-ROM - jaka metoda?

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Mon 10 Sep 2007 - 00:12:40 MET DST

Użytkownik "greer" <grere@tenbit.pl> napisał w wiadomości
news:fc1d8a$nm7$1@sunflower.man.poznan.pl...
> Myslalem jeszcze o alternatywnych rozwiazaniach:
>
> 1. Zgranie na dysk twardy instalki XP, ale czy to ma prawo pójść? O
> ile być
> może zacznie się instalowac z poziomu Win98 to po I restarcie
> instalacyjnym
> moze się już nie wyzwolić instalator?

Pójdzie, niczym się nie martw. Nieraz tak stawiałem NT4, czy W2k...
Ba... nawet z gołego DOSa. Aby tylko na dysku były wszystkie potrzebne
instalatorowi pliki. W trakcie zadajesz mu konwersję na NTFS i jesteś w
domu. Najwyżej potem z BOOT.INI usuwawsz wpis Win98 (wiadomo czemu) :)

> 2. Instalacja z Pendriva? Zrobić Pen Driva bootowalnego z nym MS-DOS i
> przeżucić wcześniej na niego instalke XP. Ale czy setup instalacyjny
> XP
> będzie się instalować ze środowiska DOS????

A dlaczego by nie miał się instalować?

> 3. Pewnie jakaś instalacja sieciowa?????

Jeśli BIOS/karta na to pozwolą :)

> Choć nie ukrywam, że najprostszym rozwiązaniem będzie instalacja z
> zewnętrznego napędu USB, aly tylko pytanie - czy ten napęd bootuje
> przy
> starcie systemu jak się ustawi bootowanie z USB????

A to już zależy, co Ci tam w BIOSie siedzi.
W moim kompie, stacjonarnym wprawdzie, zwykły, stary MS-DOS
szósty-któryś, widzi normalnie jako dysk, fona zapiętego na porcie USB.
Jeśli Ci się zmieści wszystko na penie - to działaj :)
Acz nie odpowiadam za to, że instalator nie ma jakichś własnych procedur
obsługi i takowego USB nie zobaczy... To wtedy trzeba by inaczej nieco
podziałać - Z pena wystartować system, na dysku zrobić katalog (uwaga, z
MS-DOSa partycja tylko FAT), skopiować tam instalator i z niego odpalić.
Bardzo wskazane jest użycie programu typu SMARTDRV dla przyspieszenia
pierwszej fazy instalacji.
Ale ja bym spróbował całość z pena - skoro mi na uruchomionym na mojej
maszynie (po pewnych wysiłkach) NT4 chodzi mysza USB, bezproblemowo,
kółeczko teś się kręci po pewnej modyfikacji Rejestru (niezbędnej z
nowszymi ServicePackami), a system w żaden sposób nie dopychany
jakąkolwiek obsługą USB... To realne jest, że i u Ciebie wszystko się
ładnie uda.
Po prostu spróbuj, bo jednoznacznej odpowiedzi na Twoje pytanie nie ma -
wiele zależy od sprzetu i jego BIOSu.

Co do bootowania z pena - a jak myślisz, po co niektórzy z nas zgrywają
na niego system, czy np. programy diagnostyczne? :) Odpali, spoko, u
mnie odpalał. Natomiast wybór tego odpalania może się różnić, może być
konieczne np. naciśnięcie klawisza wywołującego menu z listą napędów w
komputerze i wybranie sobie któregoś do pracy. To też zależy.

--
LH
Jambo, jambo bwana,