Re: WinGate blokuje mi WWW w firmie !!

Autor: Sławomir Stępniak <slaw1step_at_poczta1.1onet.pl>
Data: Thu 06 Sep 2007 - 03:13:40 MET DST

Użytkownik "ZOMO" napisał w news:fbljv3$6ql$1@news.onet.pl...
> gdzie znajde ustawienia proxy - sorki ze ptam na grupie, pewnie jest
> na www, ale zaraz zasuwam do pracy a tam tylko newsy dzialaja :(

w opcjach internetowych np. (przez panel sterowania).
zakładka połączenia, pzry połączeniu przez LAN jest tam guzik
'Ustawienia sieci lan', tam się wskazuje serwer proxy i jego port.
jeśli nie potrzeba proxy, to się odptasza. Dla innych rodzajów połączeń
powyżej na liście i ustawienia. Jak powinno być dla wingate nie wiem,
dlatego najlepiej przez porównanie z działającym.

> nie wiem gdzie w firmie jest switch ,

A ten cały informatyk też nie wie? Bo ta wiedza może być przydatna.
Jakby co to restet wszystich switchy przez odcięcie zasilania od
całego zakładu ;-) (jakby UPS-y, to na odpowiednio długo)

> ale zmiana IP to rybka, wiec od tego zaczne

Może IP było na sztywno (nie DHCP), i w nowym miejscu już sie takie
samo "nie należy". Może nadane z DHCP z jakiegoś powodu jest inne i
nie pasuje do zezwoleń. Może to akurat gniazdo sieciowe nie miało
nigdy kompa i nie zostało skonfigurowane do zezwalania ruchu,
a switche są zarządzalne i ktoś je tak ustawił.
Sprawdź w każdym razie.
Jak nie działa www zobacz czy ping na świat działa.
Spróbuj zamienić komputery miejscami (starczy kable ethernetowe
'skrzyżować' - komp A do gniazdka B i odwrotnie)
Zobaczysz czy problem się ciągnie za kompem, czy gniazdkiem LAN.