Podział partycji ntfs

Autor: łukasz <fields1_at_gazeta.SKASUJ-TO.pl>
Data: Tue 04 Sep 2007 - 11:50:59 MET DST

Witam.
Przypadek jest taki. Mam 160 GB dysk podzielony na dwie prawie równe partycje
ntfs (czemu goście z Toshiby nazwali je C i E pomijając D -za cholerę nie wiem
?! ale to nieważne). Na pierwszej partycji (czyli C) jest OS i cała reszta.
Druga partycja (E) póki co jest pusta. Potrzebuję zainstalować na tym laptopie
linuxa (Fedora 7) dlatego chcę tą drugą partycję podzielić na pół i na jednej
z tych nowych partycji zainstalować linuxa. Szkopuł w tym że na DVDku z Fedorą
nie ma narzędzia do tworzenia partycji ntfs. Można tylko wywalić partycję ntfs
i zastąpić inną (np. jakąś "linuxową").

No i teraz pytanie. Czy na CDku z windowsami VISTA (home premium) jest jakieś
narządko które pozwoliłoby mi podzielić partycję ntfs na dwie (z których jedną
już pod fedorą wywalę). Oczywiście wszystko to bez rozwalania istniejącej
instalacji. Ewentualnie jakieś inne darmowe narzędzie (namiary) ?

Z góry dzięki za info,

łukasz