Re: Odzyskanie skasowanych plików *.dbx przez shift delete

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Sun 02 Sep 2007 - 14:17:05 MET DST

Użytkownik "uC PC" <pinarczukWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:029b.00000023.46da99c8@newsgate.onet.pl...
> sytuacji jakoś odzyskać te skasowane pliki *.dbx. Dostępne w
> internecie
> programy nie widzą tych plików, próbowałem np: EasyRecovery, UnDelete,
> RecoveryData, MailNavigator, R-Mail, Recover4all, GetDataBack.
>
> Czy w tej sytuacji jest jeszcze jakaś szansa nad odzyskaniem
> skasowanych plików
> *.dbx.

Bardzo nikła, zwłaszcza, gdy na dysku było coś po tym pisane, co jest
stuprocentowo pewne, gdy jest to dysk systemowy. Tym bardziej nikła,
jeśli był FAT, nie NTFS.
GetDataBack wypróbowałeś różne opcje (ma 4 różne na 4 różne sytuacje,
zgłaszają się zaraz po uruchomieniu programu)? Czy wersja właściwa dla
systemu plików? Oczywiście, rozumiem, że dysk podpiąłeś do innego
komputera i tam "rzeźbiłeś"? Bo jeśli te programy instalowałeś na tym
samym dysku, co skasowane dane, to można powiedzieć, że owe stracone
dane pożegnałeś, wręcz dobiłeś na własne życzenie. Jedyne, co pozostaje,
to RĘCZNE przeczukanie dysku jakimś edytorem dyskowym i ręczne
przypisanie znalezionych kawałków (o ile w ogóle coś uda się znaleźć) do
łańcucha alokacji, a następnie podpięcie tego łańcucha pod wpis w
katalogu. Ale to szybciej będzie chyba, napisać generator liczb
pseudolosowych, a jego wyniki skierować do pliku, chyba szybciej z tego
odtworzy stracone wiadomości... Ewentualnie liczyć na pomoc
specjalistycznej firmy, która bierze za takie coś sumę przynajmniej
4-cyfrową.
Ja dzięki GDB odzyskałem dane, które zniknęły w ogóle z drzewa
katalogów, program, powiedzmy, wyszukał je prawie na ślepo. Straty
poniżej 1 %. GDB4NTFS właśnie. A sytuacja była niewesoła, katalog nie
był dostępny nawet dla CHKDSK i został obcięty. Primo - NIC nie pisałem
na tym dysku, poza skasowaniem w międzyczasie 1 pliku. Wszystkie dane
upychałem po różnych zagubionych w zakamarkach dyskach, udało się. Nie
było łatwo.

--
LH
Alitalia wyłudza: