Re: Gotcha!...? JTZ?

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Sat 01 Sep 2007 - 00:15:47 MET DST

Użytkownik "se" <se@se.org> napisał w wiadomości
news:fb908u$pnb$1@achot.icm.edu.pl...
> Zamiast zwykłej pętli użyj timera bo inaczej ten pomocniczy program
> zużyje pół mocy procesora i zwolni wykonywanie innych programów co
> może powodować

Może zeżreć nawet całą - odpalany byłby jedynie na czas instalacji, więc
w sumie może przez pół minuty.

> konflikt z tym monitorowanym programem. Timer można nastawić żeby
> wywoływał się minimum co 50 milisekund co jest dosyć optymalnie.

Ja jeszcze sobie myślałem dziś na ten temat - urodził się nowy problem -
podmiana musi nastąpić PO skopiowaniu oryginału przez instalator, prosta
sprawa, gdyby próbowało sie kasować plik zajęty w jakiś sposób, to
wiadomo - dupa. Myślałem, żeby może przechwycić którąś z procedur
systemowych, obciążenie proca i zajętość pamięci mało istotne, nie będą
trwać długo.
Czyli algorytm ewentualnie widzę taki: (sporządzam naprędce i nie
weryikuję poprawności, ale mam nadzieję, że da się zrozumieć, o co mi
chodzi...?)

:START
czy istnieje plik?
Jeśli nie, to wykonaj pętlę czasową i skocz do :START
Jeśli tak, to idź do :SKASUJ
:SKASUJ
skasuj plik oryginału
sprawdź, czy istnieje plik
Jeśli tak, to wykonaj pętlę czasową i skocz do :SKASUJ
Jeśli nie, to skocz do :SKOPIUJ
:SKOPIUJ
skopiuj plik-kopię na miejsce skasowanego
czy istnieje plik?
Jeśli tak, to skocz do :KONIEC
Jeśli nie, to wykonaj pętlę czasaową i skocz do :SKOPIUJ
:KONIEC
wyświetl komunikat o powodzeniu i zakończ program.

Oczywiście, dla uproszczenia nie przewidziałem tu obsługi sytuacji
wyjątkowych, tj. gdy plik z jakiegoś powodu permamentnie nie daje sie
skasoiwać (np. gdy jednak już odpaliła usługa i zajęła plik, albo coś
innego ten plik trwale trzyma), także sytuacji, gdy mimo prób pliku nie
udaje się skopiować (nie można czytać ze źródła kopii, lub plik-kopia
nie istnieje) - w obu przypadkach algorytm wpada w nieskończoną pętlę.
Pętla czasowa jest tylko dla dania trochę swobody prockowi.
Spróbuję, może mi się jakiegoś BAT-a uda sporządzić na tę okoliczność?

--
LH
Alitalia wyłudza: