Re: Brak helpa do cmd, netsh itp. w Windows Vista

Autor: Krzysztof Gibas <killgore_at_pocztaKROPwpKROPpl.spam>
Data: Thu 21 Jun 2007 - 23:29:34 MET DST

On Thu, 21 Jun 2007 02:33:40 +0200, Sławomir Stępniak
<slaw1step@poczta1.1onet.pl> wrote:

>O angielskiej Ci nic nie powiem, ale co do odpuszczenia, to mogło być
>całkiem świadome.
>1. *.hlp został uznany za przestarzały i wycofany z obsługi.
>2. Help do poleceń z linii jest ograniczany do minimum, może nawet i po
> to by zniechęcić. Już w XP było ogłoszone całkowite odejście od DOS.
> Został jednak wiersz poleceń, a nawet było możliwe uruchomienie
> większości starych programów DOS.

Ale ja nie piszę o programach DOS, tylko takich programach jak cmd,
net, netsh - to są przecież w pełni 32-bitowe aplikacje w większości
wprowadzone dopiero w linii NT.

> W Viście (przynajmniej 64-bitowej)
> uruchomienie programu DOS jest praktycznie niemożliwe.

W Viscie x64 chyba w ogóle nie da się odpalać 16-bitowych aplikacji,
wszystko jedno z DOSa, czy z Windows.

> A do używania poleceń z wiersza stosowane są wyraźne zniechęcenia:
>-------------------------------------------------------
>C:\Users\slawek.000>help xcopy
>Kopiuje pliki i drzewa katalogów.
>
>UWAGA: Program Xcopy został zaniechany, należy użyć programu Robocopy.

Przecież Robocopy też jest programem linii poleceń.

>3. W związku z prawie powszechnym stałym dostępem do Internetu, zasoby
> w sieci (na stronach MS i okolicznych serwisów) są traktowane jako
> równoprawna pomoc, w niektórych miejscach pomoc sama kieruje na świat.

Toteż ja nawet włączyłem tę opcję z przekierowaniem do pomocy na sieci
i tym bardziej jestem zdziwiony, że nic w niej nie ma.
Jasne, zawsze można napisać, że jest Google itd., ale jednak
oczekiwałbym po komercyjnym systemie operacyjnym profesjonalnej
pomocy.

--
      Pozdrowienia
           Krzysiek