[XP] explorer.exe - abnormal program termination

Autor: Marek <bez_at_adresu.w.pl>
Data: Sun 17 Jun 2007 - 21:50:30 MET DST

Witam.
Angielski XP Home, SP2. W 'control panel' próba uruchomienia niektórych
aplikacji (network connections, administrative tools, fonts, printers,
scaners, scheduled tasks) konczy sie komunikatem wyskakujacym w oknie:
Naglówek okna:
MS Visual C++ runtime library,
zawartosc okna:
Runtime error
program C:\windows\explorer.exe
abnormal program termination.

Po kliknieciu OK (niby co innego pozostaje :)) - Control panel od razu sie
zamyka. W safe mode problem nie wystepuje.
Analogiczna sytuacja przy probie korzystania z windowsowego explorera do
przegladania zawartosci folderow (zauwazylem to po czasie, bo korzystam z
innych nakladek typu file commander)
Generalnie chyba explorer.exe zastrajkowal.

Doczytalem w necie, ze zapewne z czyms sie 'gryzie' - jakas niezgodna
aplikacja czy sterownik, ale po odinstalowaniu kilku aplikacji - ostatnio
dodanych (registry cleaner, atf cleaner, nowego a-squared i kilku innych)
doszedlem do wniosku, ze moze istnieje bardziej efektywna metoda niz
pozbawianie sie mnostwa przydatnych programow, z nadzieja, ze w koncu znow
bedzie ok...?

Prosze o porade co zrobic?
moze faktycznie popsula sie/brakuje biblioteki visual c++ czy tez moze cos
nie tak z explorer.exe? A moze /mimo kontorli avastem/ mam jakiegos
szkodnika?
Sprzet: Notebook Acer Aspire 3500 na celeronie 1,4GHz, dysk 40, RAM 512.
Bardzo prosze o wskazówki.

--
Pozdrawiam,
Marek