Re: [crosspost] BSOD - konflikt sprzętowy?

Autor: PaRaGaS <look_at_my.sig>
Data: Mon 11 Jun 2007 - 06:33:46 MET DST

Lawrens Hammond pisze:

> Oo... chyba komp jest za szybki... Stop 8E, czy 3E (nie widze dokładnie),
> nie opisany komunikatem tekstowym, miałęm na wswojej płycie, gdy
> zainstalować chciałem NT4. Z tą różnicą, że był natychmiast restart.

Athlon 1700+XP ;)
Demon szybkości.

> ... i (2) - 1 i 2 - zdarza się przy przekręconym procku. Adresy widzę, są
> zupełnie różne, więc padnięty sterownik, lub coś przetaktowane,
> ostatecznie - procek przegrzewa się.

Niekręcony.

> To powyłączaj, co dasz radę wyłączyć, w BIOSie na OFF, odpal system (tylko
> zrób najpierw punkt przywracania), odpal coś rozgrzewającego procka do
> białości, niech tak pochodzi. Mnie to śmierdzi konfliktem zasobów. Zwróć
> uwagę przy POST, czy BIOS nie melduje czegoś w stylu "Resources conflict".
> Nie każdy BIOS w tym momencie zatrzyma procedure startu.

Nigdy nic nie meldowało i nadal nic nie melduje.

> MemTest, z własnego doświadczenia wiem, nie musi wykazać błędów, jeśli jest
> problem sprzętowy. Testowałem u siebie przetaktowanie (teraz mam wszystko
> ustawione normalnie) i MemTest nie wyrzucił kompletnie nic, a system wieszał
> się, BSoDował, etc. Na szczęście mam BIOS, co sam wraca, gdy z powodu
> przetaktowania komputer zesztywnieje.

Właśnie czytałem, że przy konfliktach sprzętowych nic nie zgłasza.

> Sprawdź, czy radiator dobrze przylega do proca, czy wiatrak kręci, czy
> żeberka radiatora nie są zakurzone (wtedy też, ale niekoniecznie, może wyć
> jak opętany).

Odkurzam co jakiś czas, ze dwa miesiące temu kładłem nową pastę, jest
OK. Wiatrak co prawda skręcony na połowę mocy (czyli jakieś 1250
obrotów), ale procesor nie grzeje się ponad 60 stopni (zwykle 54-55 przy
100% obciążeniu).

> Jeśli zapuścisz MemTest, to postaraj sie na dłużej, bo przy pierwszych 2-3
> okrążeniach może się nic nie pokazać. Swego klapcia testowałem kiedyś przez
> tydzień, jakimś linuksowatym programikiem (z pakietu UltimateBootCd)
> robiącym pamięci test burn-in. A i tak się okazało, znacznie później, że
> uszkodzony był HDD...
> Nie mówię już o posprawdzaniu złączy, kabli, osadzenia kart w płycie, itd.

Wszystko sprawdzałem już wiele razy :(
Po problemach jakie miałem z dyskami m.in. z powodu niedociśniętych
kabli raczej dbam o takie rzeczy.

> Zatem spróbuj sobie przypomnieć, co zaszło od czasu, gdy zaczęły się
> problemy. Nowy program, jakiś większy wysyp czegoś, nagłe wyłączenie prądu,
> lub zwis totalny, reset bez zapisania otwartych plików... Może np. od
> jakiegoś czasu trzymasz blisko przy kompie telefon komórkowy, w innym
> miejscu niż uprzednio... Teoretycznie nie powinno od tego nic złego zajść,
> ale praktycznie wiem, że zajść może, i nawet zachodzi.

Nic a nic.
Poprzednio BSODował po zainstalowaniu jakiejś archaicznej wersji
firewalla i to od razu zauważyłem.

> Toteż i zobacz, w menedżerze urządzeń (Start - Uruchom, lub WIN-R,
> devmgmt.msc), czy nie ma żółtych wykrzykników, bądź czerwonych iksów, przy
> jakichś urządzeniach. Wykrzyknik, to problem z tym urządzeniem, możliwe, że
> powstał konflikt zasobów i wtedy rzeczywiście mogą się pojawić problemy.
> Zobacz, co sie dzieje, sprawdź w menu zasobów dla każdego urządzenia, co z
> czym się konfliktuje, jest możliwe, że trzeba będzie przerwania, zasoby,
> poprzydzielać recznie.

Nic :)

> Czy karta oprócz tego chodzi? Czy BSODy są zależnie, czy niezależnie od
> wykorzystywania karty? Może trzeba na nowo wgrać jej sterownik?

Wszystko chodzi, BSODy występują nagle i niespodziewanie. Ostatnio koło
szóstej w nocy, kiedy spałem.

--
PaRaGaS                   /\/\
gg: 1184355             =(~.~=)         http://www.last.fm/user/PaRaGaS