Re: pare problemow z kompem..

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Thu 26 Apr 2007 - 11:33:05 MET DST

Użytkownik "PSTRY" <pawostr@gmailUSUN.com> napisał w wiadomości
news:f0ppvq$ce7$1@news.dialog.net.pl...

> zadnych konfliktow nie ma tam :/
> no ale komp sie po restarcie nie odpala, wiec to chyba nie wina
sterowikow
> ?

Czasem (rzadko) jak się jakieś urządzenie źle wysteruje przed zamknięciem, a
ponowne uruchomienie kompa nastąpi "za szybko", owo urządzenie może
przytrzymać całość jakoś, że nie odpali się. Jakiś miesiąc temu miałem
przypadek, że komp nie restartował się. Trzeba było wyjąć baterię i
wyzerować CMOS, wtedy startnął. Ale znowu ponowny start to mordęga. Nie
częściej, jak (wiele nie skłamię) jedna na 30..50 prób kończyła się
powodzeniem. Wszystko wyglądało, ze jest w porządku, choć kondensatory były
leciutko powysadzane... ale memtest nie pokazywał nic. Otóż, ratunek był
BARDZO prosty - wgrałem nowy BIOS i problem ustąpił, jak ręką odjął. Nie
trzeba było resetować CMOSu, komp za każdym razem odpalał, wszystko zagrało.
Zwróć też uwagę, czy nastawy w BIOSie nie są przypadkiem nazbyt "turbo",
wtedy też mogą być kłopoty, a memtest (jak np. u mnie) nie musi wykazać
błędów - po prostu komputer zatrzyma się na twardo (a komp mój był
"dopchnięty" tylko o ok. 10 %). Moment startu jest ważny, może bruździć
karta graficzna - mam taką w swoich zasobach (w innym komputerze), że
średnio raz na 5-10 uruchomień (bez różnicy, czy przez reset, przeładowanie
systemu, czy po włączeniu zasilania)nie inicjuje się i komp nie wstaje, lub
wstaje i płacze, że zgubił grafikę, ponowny start jest już OK.
Posprawdzaj, czy karty mocno siedzą w gniazdach, czy wtyczki zasilania nie
są luźne, czy taśmy do dysków nie są połamane. Sprawdź woltomierzem napięcia
z zasilacza, czy nie różnią się zbytnio (więcej niż 5 %) od przewidzianych.
Może sie okazać przydatne powrócenie do ustawień domyślnych przez stosowną
opcję w BIOSie, też mi kiedyś pomogło.

--
LH
1) Moze też byc tak, ze Twoje pakiety, hasla, loginy przechwytuje