Re: OE - kopie maili wychodzących

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 16 Apr 2007 - 21:55:43 MET DST

"JS" <thorgrim@op.pl> wrote in message
news:46239014$0$13195$f69f905@mamut2.aster.pl...
> Dostałem idiotyczne polecenie: zrobić tak żeby boss miał wgląd we
> wszystkie maile wychodzące i wchodzące we wszystkich skrzynkach ludzi
> w firmie.
> Problem jest taki, że firma nie ma własnego serwera pocztowego,
> korzysta ze skrzynek hostowanych(nazwa.pl) a wszyscy ludzie w firmie
> korzystają z OE.
> Stwierdziłem ze najlepiej będzie zrobić tak aby zrobić forward na
> koncie hostingowym - czyli każdy mail wchodzący/wychodzący jest
> przesyłany także na specjalne konto meilowe. Z przychodzącymi nie ma
> [...]

Nie będzie to proste. Kiedyś miałem u siebie bardzo podobną sytuację:
niezależne stacje, brak domeny, brak centralnego serwera poczty, serwera
proxy, jako klienci OE. Podjąłem wówczas decyzję o przepuszczaniu całej
poczty przychodzącej i wychodzącej przez zainstalowany na każdej stacji
darmowy program ProxyPlus. Skonfigurowanie całości jest dość proste,
włącznie ze zmianą adresu domyślnego serwera poczty na localhost w
klientach. Konfigurację jednej stacji można powielić na pozostałych. Dla
użytkowników takie rozwiązanie dało nawet pewien wzrost komfortu pracy,
bo maile są wizualnie wysyłane i odbierane "natychmiast". Ponadto
chronione wpisy typu user/pass niezbędne do uzyskania dostępu do
firmowych skrzynek pocztowych zostały zaszyte w programie, do którego
ustawień userzy nie mają możliwości zajrzeć. ProxyPlus działa jako
usługa systemowa i jest całkowicie niewidoczny. Niemal nie zabiera
zasobów. W ciagu ponad 8 lat pracy ani razu nigdy u nikogo się nie
zawiesił.

Aha, clou tego rozwiązania polega na utworzeniu w każdym ProxyPlus dwóch
kont pocztowych: jednego przeznaczonego dla usera, który z niego będzie
normalnie korzystał tak samo jak robił to do tej pory ze skrzynką na
nazwa.pl, i drugiego o nazwie Backup - w którym będą lądowały kopie 1:1
wszystkich maili przez niego odbieranych i wysyłanych. Do tego drugiego
konta dobierzemy się z zewnątrz np. przy pomocy ulubionego przez szefa
czytnika, bo ProxyPlus jest przecież normalnym serwerem poczty,
pozwalającym się zalogować i odebrać pocztę po POP3. W ten sposób szef
może sobie np. pozakładać osobne foldery w Outlooku dla każdego
komputera w firmie i w każdej chwili może sobie ściągnąć tam aktualną
kopię całej wygenerowanej w firmie poczty.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/