Re: [XP] crash systemu - co zrobic?

Autor: Pawel Golik <pgolik_at_JUNK.ibb.waw.pl>
Data: Fri 13 Apr 2007 - 11:24:52 MET DST

Karol 'Carlos' Cieśla wrote:

> Sprawa wyglada bardzo dziwacznie... System to Windows XP Professional PL
> z SP2.
> System startuje. Widac logo Windowsa. Monitor na chwile gasnie, zapala
> sie, gasnie, wylacza sie dysk twardy, komputer sie restartuje. I tak w
> kolko.

Miałem coś podobnego u znajomego użytkownika i winna była poprawka
KB925902 automatycznie zainstalowana przez system. Z niektórymi
kombinacjami hardware (np. karty dźwiękowe Realteka) lub programów (np.
Nero) potrafi dawać różne błędy, często tak się objawiające (google
znajdzie dużo dyskusji o tym). Teoretycznie odinstalowanie tej poprawki
(daje się zrobić batchem z konsoli naprawczej) powinno pomóc, ale w tym
akurat przypadku nie pomogło (może dlatego, że user wcześniej kombinował
coś z odzyskiwaniem "ostatniej dobrej konfiguracji" na własną rękę i mógł
coś namieszać). Pomogła dopiero naprawa instalacji z płyty systemowej.
Ale sprawdź też, czy nie masz jakiegoś problemu sprzętowego, najprościej
poszukać obrazu płyty CD z programem memtest86, obejrzyj też kondensatory
na płycie głównej.
P.

--
"You ever noticed how people who believe in Creationism look really
unevolved? Eyes real close together, eyebrow ridges, big furry hands