Instalacja karty w WinXP

Autor: V <marcin_mail2005WYTNIJTO_at_yahoo.pl>
Data: Thu 05 Apr 2007 - 23:27:49 MET DST

Witam,

Rzecz niby prosta - wlozenie karty muzycznej PCI do slota i instalacja driverow.
Ale sa problemy.

Plyta to starszy Epox EP-8RDA na chipsecie nForce2. W zasadzie chodzi dobrze,
poza tym ze traci ustawienia jak wyjac wtyczke z gniazdka na dluzej. Plyta ma
ten minus (moim zdaniem), ze ma wbudowana karte dzwiekowa na AC'97. Dzwiek
chodzi bez zarzutu, jesli mowa o wydobywaniu sie czegokolwiek z glosnikow.

Postanowilem jednak podlaczyc syntezator do komputera poprzez MIDI, ale na
tylnim panelu nie zauwazylem specyficznego gniazdka joysticka, pod ktory
podpinalo sie owe kabelki MIDI. W ten sposob stalem sie posiadaczem karty
dzwiekowej 5.1 PCI, ktora wyposazona jest w takie gniazdko.

Zaczalem tradycyjnie - od odinstalowania AC'97 z systemu. Po czym wylaczenie
kompa, wlozenie karty w slot po karcie USB (tzn. wyjalem USB, a wlozylem muze -
moze to jest problem ?), wlaczenie kompa i wlozenie driverow do napedu.
Karta sie zainstalowala i nawet zaczela grac ;-) No ale mnie nie o to chodzi,
dzwiek to ja przeciez mialem. Problem jest z tym calym MIDI.

Otoz przez caly czas w systemie (Panel sterowania/System/Menedzer urzadzen)
"wisi" mi "Standardowy port gier" z wykrzyknikiem. Jako stan urzadzenia Windows
podaje:

"
To urządzenie nie może znaleźć odpowiednich wolnych zasobów, których można użyć.
(Kod 12)
Jeśli chcesz używać tego urządzenia, musisz wyłączyć jedno z urządzeń
występujących w systemie.
Aby uruchomić narzędzie do rozwiązywania problemów przeznaczone dla tego
urządzenia, kliknij Narzędzie do rozwiązywania problemów.
"

Zakladka "zasoby" pokazuje, ze urzadzenie nie dziala. W ramce "Ustawienia
zasobu" Typ zasobu to "Wy/we" z ustawieniami 0201-0201. Czyli sterownik ma na
stale zaklepany port We/Wy dokladnie na 0201 (zaden zakres). "Ustawienia oparte
na" jest nieaktywne, podobnie jak "Zmien ustawienia"... a wiec kiszka, nic nie
da sie zmienic.
I najlepsze. "Lista urzadzen powodujacych konflikty" twierdzi:

"Zakres We/Wy 0201 - 0201 nie jest dostępny."

I teraz rzecz sie komplikuje: plyta moja ma rowniez ustawienia dla MIDI i portu
joysticka w BIOSie. Niestety - nie wazne, czy wylaczam wszystko w BIOSie, a wiec:
* AC97 - disabled
* Game port - disabled
* MIDI port - disabled
* MIDI IRQ (wowczas jest szare, nie do zmiany)

czy tez wlaczam, czy tez zostawiam tylko Game port na ustawieniach badz We/wy =
201, czy tez 209 - w systemie zawsze bedzie wisial dalej ten nieszczesny
"Standardowy port gier" na wykrzykniku.
Jak mi sie wydaje, dopoki nie zostanie on zainstalowany poprawnie, NIE ZOSTANIE
zainstalowany wowczas port MIDI oparty na MPU-401 (czy jakos tak). A wiec
warunek konieczny to poradzenie sobie z tym portem joysticka.

W akcie desperacji wylaczylem nawet porty szeregowe i rownolegly w plycie, by
miala ona wieksza ilosc do zasobow, ale to nie pomoglo.

Nie moge korzystac z tego wbudowanego w plyte portu gier i MIDI, bo.. ich tam po
prostu nie ma (w sensie gniazdek). A gdzie ja kupie odpowiedni kabelek do
wyprowadzenia na sledziu z tylu, nawet jesli znajde na plycie odpowiednie piny ?
Chyba raczej moge zapomniec....

Wiec prosze o jakies podpowiedzi, co by tu z tym fantem zrobic. Moze przelozyc
do innego slota PCI ? Kiedys pomagalo, ale cos powatpiewam, czy takie
rozwiazanie pomoze nawet na tamtym etapie technologicznym...

Dziekuje za sugestie.