Re: formatowanie CF

Autor: musk bez czesci ruhomyh <musk_at_bcr.com>
Data: Thu 05 Apr 2007 - 19:21:04 MET DST

Michal Kawecki wrote:

> Na karcie wymiennej z reguły dopuszczalna jest tylko jedna partycja,
> stąd brak możliwości założenia kolejnej.

Dzieki za te informacje, przynajmniej nie bede probowal bezskutecznie
zalozyc tam jakiejs innej partycji, dziwilo mnie po prostu, ze nic nie mozna
zrobic z pusta przestrzenia

> Musisz usunąć istniejącą
> partycję i założyć nową 8 GB FAT32. Poszukaj programiku SwissKnife,

Zapomnialem dodac, ze SwissKnife tez zostal wyprobowany, niestety widzi on
tylko zwykle dyski siedzace w komputerze oraz podlaczane przez USB.
Tym razem jednak podlaczylem databank (z mozliwoscia podlaczenia karty CF)
przez USB do komputera i voila! SK zobaczyl karte.
Niestety przycisk 'delete' jest nieaktywny.
Przy probie nacisniecia 'format' wyswietla sie komunikat ze drive jest
'write protected' (na karcie nie ma zadnej zworki czy czegos podobnego, co
mogloby za to odpowiadac) - pozniejszy eksperyment pozwolil mi na wniosek,
ze to aparat odpowiedzialny jest za 'write protection', gdyz po
sformatowaniu karty jeszcze raz w windowsie SK pozwolil mi na format karty.

Niestety sformatowal ja we 'floppy format', nie 'hard disk format' po czym
to zadne urzadzenie nie moglo zobaczyc karty (explorer sie po prostu
wiesza). Dopiero ponowny format w aparacie przywraca jej funkcjonalnosc
(okrojona niestety do 4GB).

> ale możesz też spróbować zrobić to programem diskpart.exe (działa z
> wiersza poleceń).

Ten z kolei nie widzi karty jako dysku, czy to z poziomu czytnika, czy tez
podlaczonego do databanku.

Pomysly mi sie skonczyly, dziwi mnie poza tym bardzo, dlaczego SwissKnife
nie pozwala usunac partycji z CF...
(Aha, przy zobaczeniu karty przez czytnik SwissKnife widzi tylko 4GB
przestrzeni i 0 free space)

musk bcr