formatowanie CF

Autor: musk bez czesci ruhomyh <musk_at_bcr.com>
Data: Thu 05 Apr 2007 - 18:06:01 MET DST

Witam, pozwalam sobie wrzucic takze tu (oprocz pl.rec.foto.cyfrowa):

Zdawaloby sie, banalny problem, ale od trzech dni spedza mi sen z powiek.

Otoz: zakupilem karte Pretec Cheetah III 133x 8GB. Niewiele myslac, wlozylem
ja do aparatu (Canon 20D) i sformatowalem.

Niestety, aparat sformatowal ja do wielkosci 4GB, choc z tego co widzialem
np. tu: http://www.sandisk.com/Compatibility/Device(8207)-Canon-EOS_20D.aspx
powinien obslugiwac 8GB.

Sprobowalem uciec sie do podstepu: rozszerze sobie ta partycje np. w
Partition Magicu i sprawdze czy aparat zobaczy cala przestrzen.
Niestety, PM nie widzi karty w czytniku :|

OK, usune partycje w windowsie (XP) i zaloze nowa z ta sama etykieta i w tym
samym formacie (FAT32) - niestety, 'zarzadzanie dyskami' widzi karte o
pojemnosci 7,74GB ale:
- polecenie 'usun partycje' przy czesci sformatowanej karty jest nieaktywne
- polecenie 'nowa partycja' przy czesci niesformatowanej jest takze
nieaktywne :|

Polecenie 'formatuj' pozwala mi tylko sformatowac karte do wielkosci 4GB
(3.97 dokladnie) w systemie FAT lub FAT32.

Tak samo karta zachowuje sie po podlaczeniu przez databank i USB do
komputera.

Musze przyznac ze nie wiem co jest grane :|
I jak sformatowac karte do pelnych 8GB, nawet w Windowsie, nawet w NTFS,
nawet na chwile.
Moze ktos z was wie?

musk bcr