Re: Wq*wiłem się... Czyli W2k i sprawdzanie dysku.

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 04 Apr 2007 - 09:40:03 MET DST

"Lawrens Hammond" <valhalla@interia.pl> wrote in message
news:4612e672$1@news.home.net.pl...
> Użytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisał w wiadomości

> No wiem :)
> Bywa, ze trzeba coś sczytać z dysku przed rozpoczęciem jakichkolwiek
> napraw.
> A tak w ogóle, to chcę mieć po prostu większą kontrolę nad tym akurat.
> Nie chodzi mi o nienaprawianie, tylko o to, abym to zrobił dokładnie w
> momencie, w którym zamierzam. Bo bywa, że dopuszczenie do naprawy, to
> prawie
> pewna strata danych... np. przy błędach alokacji. Bez dokonania
> naprawy jest
> [...]

O widzisz. Dlatego do takich prac NIE używa się Windows*. DOS to w
dalszym ciągu podstawa wszelkich narzędzi do naprawy dysków i partycji,
a już zwłaszcza dysków z uszkodzonymi sektorami i uszkodzonym
filesystemem jak w Twoim przypadku. Windows ma tą wadę, że natychmiast
po podmontowaniu zapisuje różne rzeczy na partycji, na przykład tworzy
na niej Kosz i katalog System Volume Information. Ponadto na partycji
NTFS podczas zwykłego czytania plików uaktualniane są czasy ostatniego
dostępu do nich w MFT. Jak myślisz, co się stanie kiedy operacje te
zostaną wykonane na uszkodzonym systemie plików, z pokrosowanymi
klastrami....

*chyba że jesteś świadom konsekwencji i/lub zrobiłeś kopię partycji.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/