Re: Can't read file header - po kopiowaniu plików

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 03 Apr 2007 - 00:53:33 MET DST

<ucho@life.pl> wrote in message
news:1175550876.149265.23580@b75g2000hsg.googlegroups.com... On 2
> Kwi, 11:03, "Michal Kawecki" <kkwi...@o2.px> wrote:
[...]
> A mogę się dowiedzieć za pomocą jakiego oprogramowania mogę dokonać
> takich testów? Dobrze żeby było darmowe. Faktycznie ostatnio
> zauważyłem jakieś stukanie w dysku twardym i aż mnie ciarki przechodzą
> na myśl o starcie danych i jego wymianie. Kupiłem go niedawno z powodu
> awarii starego dysku wywołanej - stukami i klekotami i poźniejszym
> padem na całego. Faktycznie system zaczyna zwalniać znacznie z powodu
> tych stuków - czym to zdiagnozować?

Oho. To najpierw zrób backup, a potem diagnozuj.

Każdy (niemal) producent dysków udostępnia takie oprogramowanie. Zerknij
tutaj: http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287 . Ze swojej strony
polecam darmowy programik MHDD (znajdziesz w Google). Potrafi on
dokładnie przetestować całą powierzchnię nośnika pokazując jej słabsze
miejsca.

Co do testów pamięci - poćwicz ją co najmniej kilka/naście godzin,
najlepiej dwoma niezależnymi programami. Np. Windows Memory Diagnostic
http://oca.microsoft.com/en/windiag.asp i
MemTest86 http://www.memtest86.org .

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]