licencjonowanie uslug terminalowych

Autor: MM <news_at_spedkol.pl>
Data: Tue 31 Oct 2006 - 14:50:20 MET

Witam

Na poczatku od razu dodam, ze na infolinii MS otrzymalem na ponizsze
pytania dwie sprzeczne odpowiedzi.

Mam taka siec:
serwer Windows Server 2003 Standard
5 stacji Win98
5 stacji WinXP

jakie licencje potrzebuje aby udostepnic dla wszystkich stacji
uslugi terminalowe serwera.
Wg mnie powinno byc:
dla stacji XP - 5 licencji Windows Server User CAL
dla stacji 98 - 5 licencji Windows Server User CAL + 5 licencji
Terminal Srv CAL

Brak koniecznosci posiadania licencji Terminal Srv CAL dla XP wynika
wg mnie z tego co MS podal na stronie:
http://www.microsoft.com/poland/piratnie/faq/faq26.mspx
pytanie 337:
"Kazdy uzytkownik, który chce skorzystac z Uslug Terminalowych
musi posiadac licencje na pulpit Microsoft Windows 2000 oraz
licencje dostepowa do serwera Microsoft Windows 2000. W przypadku
Microsoft Windows 95 lub Microsoft Windows 98 nalezy zakupic albo
licencje na Microsoft Windows 2000 Professional, albo licencje
dostepowa do Uslug Terminalowych (TS CAL) a takze licencje
dostepowa do serwera Microsoft Windows 2000 (Windows 2000 CAL). "

(nie wiem dlaczego mowa jest o 2000 chociaz w naglówku jak byk stoi:
Licencjonowanie uslug terminalowych w Microsoft Windows 2003)

Dwukrotny kontakt z infolinia MS zaowocowal dwiema sprzeczymi
odpowiedziami. Za pierwszym razem pan powiedzial, ze jednak musze
kupic licencje Terminal Srv CAL dla stacji XP. Za drugim razem pani
potwierdzila moja wersje.

Czy zorientowana osoba moze mi wyjasnic jak powinno byc naprawde?

Pozdrawiam
MM