Re: Win2k3 nagle nie widzi liter napedow CD

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Tue 31 Oct 2006 - 07:41:56 MET

In news:3fbf.0000015f.45467231@newsgate.onet.pl,
*Firk* <firkraag07WYTNIJTO@tlen.pl> typed:
> [...]
> Jakieś 2 dni temu nagle zorientowałem się, że nie mam dostępu do napędów
> CD i DVD. Po prostu "wcięło" odpowiednie litery. W BIOSie napędy są
> widoczne. Poza tym mam na komputerze zainstalowane 2 systemy, Win98SE i
> właśnie Win2k3. Pod 98 napędy są widoczne normalnie.
>
> Teraz co próbowałem na win2k3:
> Wszedłem do menagera urządzeń i widzę, że pojawiły się trójkąty
> ostrzegawcze przy nazwach napędów. Odinstalowałem więc sterowniki,
> zrestartowałem kompa. W menagerze urządzeń CD-ROM i DVD są już bez
> trójkątów ostrzegawczych, ale nadal nie mam przydzielonych liter i do

Skopiuj do notatnika ponizsza zawartosc, zawarta pomiedzy liniami :

----------
REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11
CE-BFC1-08002BE10318}]
"UpperFilters"=-
"LowerFilters"=-

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdr4_2K]

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdralw2k]

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdudf]

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\UdfReadr]

----------------

Zapisz jako plik.reg i zaimportuj do Rejestru.
Restart

> Kiedy w Menagerze urządzeń wybieram prawym przyciskiem myszy właściwości,
> tam gdzie jest "stan urządzenia" i widzę komunikat - urządzenie działa
> poprawnie. Kiedy wybieram zakładkę "Woluminy" i opcję wypełnij, dostaję
> komunikat - Nie można odnaleźć informacji o woluminie dla tego dysku.

To wejdz jeszcze raz i usun kontrolery, dyski oraz cdrom'y, zrestartuj
komputer, a po restarcie powiwnien sam je wykryc.

--
Piotr Palusiński [Microsoft MVP]
http://www.microsoft.com/poland/communities/mvp/default.mspx
Nigdy nie kłóć się z głupcem, bo ludzie mogą nie dostrzec róznicy