Windows 2000 Prof. sie sypie

Autor: Paweł <brop_at_wp.pl>
Data: Fri 27 Oct 2006 - 20:58:46 MET DST

Witam
W dosc leciwym jak na obecne czasy komputerze (PIII 633MHz, 192 MB RAM,
plyta z VIA, HDD Samsung 40 GB, Nvidia Vantra LT) zainstalowalem sobie W2k
myslac, ze bedzie bardziej stabilnie pracowal niz W98SE. Jakiez bylo moje
zdziwienie gdy sie okazalo, ze jest zupelnie odwrotnie ;-) Ale do
rzeczy.....
Swieza instalka W2kna NTFS i system co jakis czas wita mnie na
"dzien(nie)dobry" BSODem. Zadko kiedy uda sie wystartowac system za
pierwszym razem bez zadnego komunikatu "o wykonaniu nieprawidlowej operacji"
(np.expolrer, svchost itp). Otwarcie byle aplikacji (np. Word, Firefox) tez
czesto konczy sie podobnymi skutkami. Nie mozna dokonac aktualizacji
systemu, bo gdy pobierze i zaczyna instalowac skladniki to wyskakuja BSODy w
ilosci i rodzajow bledow STOP takich, ze juz nie nadazam wpisywac tego do
google. Podobnymi bledami konczy sie wiekszosc prob instalacji lub pobrania
oprogramowania z sieci. Nawet aktualizacja do IE 6SP1 ze strony MS nie
instaluje sie ze wzgledu na nieodpowiedni certyfikat (od MS) ;-D
W porownaniu z tymi problemami poprzedni W98SE+SESP2 byl stabilny jak skala.
(raz na pare dni sie zwiesil jedynie i mulil troche podczas np. pracy z
updatem strony web, czy tworzeniu PDFow).
Najczestsze BSODy w W2k to: POOL_BAD_CALLER 0x000000C2 - 0x00000050 oraz
BAD_PAGE_IN_NONPAGED_AREA i jeszcze pare innych ktorych teraz nie pamietam
:-)
Google wywala powody od sterownikow do ATI (ktorej nie mam) do ustawien
Master/Slawe napedow w komputerze.
Rece opadaja. Chcialbym jednak uporac sie z tym i zostac przy W2k, bo
pomijajac powyzsze dziala szybciej niz W98. Nie wiem czy pomoze nowa
reinstalka zwazywszy ze to sie dzieje na "niemal dziewiczym" systemie.
Co mi radzicie zrobic by poprawic sytuacje?
Przepraszam za przynudzanie... mea culpa :-)

--
Pozdrawiam
Paweł