Re: Jednak chyba NT4... czyli pytań sprzętowych kilka.

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Sat 07 Oct 2006 - 23:54:54 MET DST

Użytkownik "Jacek Kalinski" <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl> napisał w
wiadomości news:slrneiesml.k0r.jacek_kal@nntp.dyski.one.pl...

> Nie. AFAIK (z doświadczenia) będzie widział tylko 120GB (nawet z
> najnowszym SP). Natomiast kup dodatkowy kontroler IDE na PCI i bez
> problemu zobaczy 320GB. Taki kontroler nie kosztuje dużo.

Czyli tu odpada... Hm... wychodzi na to, że NT4 maca to jednak za
pośrednictwem sprzętu... A wydawało by się, że nie... skoro na dodatkowym
kontrolerze zobaczy całość.

> A sterowniki producent dostarcza do NT4? Jeśli na nich również nie działa,
> to nie mam pojęcia - nie miałem nigdy matroxa.

Jak najbardziej są, jak może i nie napisałem, udaje się uzystać 1280x1024,
oraz 1600x1200, 32bpp, czy chociaż 16bpp. Ale nie idzie uzyskać, co jest
możliwe w W2k (OIDP próbowałem w XP i się nie dało) trybu 1600x1024.

> Wątpliwe. Sam NT4 jako tako nie obsługuje USB. Można cudować i próbować
> je doinstalować, ale w moim przypadku działa to niestabilnie.

Hmm... czyli pozostaje podpiąć PS-ową, a w Rejestrze, wpis odpowiedzialny za
kółko EnableWheelDetect zmienić z 1 na 2, aby system reagował na kółko.
Nie musi akurat być mysz na USB, choć było by miło.

> Skoro składasz nowego kompa, to weź pod uwagę, czy chociażby NT4 będzie miał
> wsparcie dla sterowników do płyty głównej i innych podzespołów. Bo
> producenci już dawno zaprzestali bawienia się w sterowniki do NT4.

Ale moment... ja napisałem, że ów NT4 ma być tymczasowo, może niezbyt jasno to
wyraziłem... NT4 ma hulać tylko do momentu złożenia nowego, tam NT4 conajwyżej
wypróbuję z ciekawości, polukam stery UDMA (są i działają), a zahula W2k, czy
jakiś Linux, bądź może QNX.

> Generalnie będziesz miał bardzo dużo problemów i nie postawisz na szybko
> stabilnego systemu.

NT4 ma być tylko na dwa miesiące! Tak około. Na tym, co jest teraz. Abym
kontakt ze światem miał. P2P jakoś przepompuję w inne miejsce, aby mogło
hulać, lub pozrzucam na płytki DVD (po coś kupiłem 25 sztuk na giełdzie) :)
Możliwe, że ten komp, jako, że chodzi tak w ogóle to bardzo stabilnie, pójdzie
na serwer, proxy, firewall, dodatkowy antywirus, do tego chyba NT4 wystarczy.
A na nowym do końca jeszcze nie wiem, co postawię. Wszystko od kasy zależy.

--
LH
Czołowy spamer Europy - ICIC Ukraina - telefony do prób wszelakich: