Jednak chyba NT4... czyli pytań sprzętowych kilka.

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Sat 07 Oct 2006 - 03:35:22 MET DST

Hej, witam :)
Jako, że tow. Google nie bardzo chciał zeznawać, plącząc się w tym, co
nababulił, mam pytań kilka:

1. Dysk sobie nabyłem 320 GB. Do NT4 posiadam ServicePack "najnowszy", czyli
6a. Włączę w Rejestrze EnableBigLba. Czy ten dysk ma szansę być widzianym w
całości? Będzie podpięty jako dodatkowy, więc w ogóle, ma wyłączony wpis w
BIOSie, tylko kanał fizycznie jest czynny. W2k widzi go OK. NT4 ma choćby
szansę zobaczyć cały?

2. Karta obrazkowa AGP Matrox Millenium G200, 8MB RAM. W W2k mogę ustawić
bardzo mi potrzebny tryb 1600x1024 (monitor widzi go fizycznie jako 1280x1024
i nie ma żadnych problemów z obsługą, literki po prostu są gęściej). W NT4 za
cholerę nie wiem, jak... Any sztuczka w Rejestrze? Ukryta opcja w sterowniku?
Skoro w W2k "dasię", to czy w NT4 też "dasię"? Jeśli tak, to jak? :)

3. Mysz optyczna na USB. Mam szansę? :) (Chyba tak... tylko się upewniam, a
jeśli nie, to włożę PS-ową) :) Bo na aparacik syfrowy raczej nie... ale jest
laptop bez netu, który ma USB z W2k, na razie starczy. A może aparacik też ma
szansę, jak NTczwartemu doinstalować wsparcie? Skoro chodziła mi nagrywarka
USB pod NT4 i nagrywała... to czemu nie?

4. Czy NT4 może choćby w marzeniach obsłużyć 2 karty graficzne? Nie mam w
opcjach niczego, coby taką możliwość sugerowało... na szczęście to rzecz
najmniej mi potrzebna teraz.

A teraz się tlumaczę, czemu tak:

a) Za dużo rzeczy mi jednak fiksuje, np. niektóe filmy DivX, czy MPG.
b) Za mało mam pamięci, a dołożyć nie bardzo się da - płyta BX-owa... Także
procek Pentium milczy, ale to szczegół.
c) (w powiązaniu z 'b') Często-gęsto młóci swapem, co bardzo obniża wydajność
systemu.
d) (w powiązaniu z powyższymi) Mam za mało czasu, by zająć sie naprawą
systemu. Musi mi teraz chodzić P2P (WinMX i Emule), Opera (nareszcie
przechodzi test ACID-2), FF (nie przechodzi... :(), IE do aktualizacji, OE do
newsów i poczty, pożądane, aby chodziła mi nagrywarka DVD multiformat. Nawet
kiedyś tu poruszane WaveTable (trzymam te posty) :) są na dalszym planie.
Avast i Kerio wiem, że ruszą. Filmy niekonieczne.

Czemu to wszystko?

Zainicjowałem złozenie sobie zupełnie nowego komputera, o znacznie większych
możliwościach, zatem praca pod NT4 będzie tylko tymczasowa. Tam też
przewędruje dysk 320 GB. Ze względu na już leżące na nim dane, wolałbym nie
kombinować z podziałem na mniejsze partycje, potrzebna jest mi jedna duża, do
pozostałych rzeczy mam już dwa dyski, 8 i 15 GB.
Komputer, na którym mam teraz system, chodzi stabilnie, nie wiesza się,
najwyżej muli z powodu konieczności młócenia dużej ilości danych. Kabel do
UDMA mam, stery też się z netu ściągnie. Na NT4 jednak mniej to zajmie
pamięci, te dwa planowane miesiące do zahulania nowego składaka jakoś
przebieduję :) Ale wolałbym, aby to było biedowanie wynikłe ze starości
moralnej systemu, a nie z powodu usterek nabytych, jak mam teraz.

Podsumuję więc posta - Chwilowa przesiadka na NT4. Potrzeba w karcie Matrox
Millenium G200 8 RAM uruchomić tryb 1600x1024x32bpp (ostatecznie 16 bpp) (ten
akurat, nie inne). Potrzeba uzywać dysku 320 GB z pełną partycją. Google mąci
w zeznaniach. Pożądana możność pracy myszy optycznej na USB. Gdyby dało się
cyfraczka też przekonać, było by fajnie. W2k instaluje go "natywnie", jako
dysk przenośny. Reszte rzeczy w zasadzie wiem, jak zrobić. Ale czasu, ze
względu na pracę, mam zbyt mało na eksperymentowanie. NT4 umiem postawić i
załatać poprawkami, także podłączyć net. Najważniejsze - karta i dysk.

Pozdrawiam i uprzejmie proszę o sugestie, co z czym i jak ugryźć.
Bo jakoś nie mam pomysłów... a zanim złożę kompa, to trochę czasu minie,
szacuję, że 2 miechy.

--
LH
Czołowy spamer Europy - ICIC Ukraina - telefony do prób wszelakich: