Re: XP na qemu - da się?

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Fri 06 Oct 2006 - 09:30:04 MET DST

** ethanak wrote:

> Pytanko jak w temacie - czy da się na qemu zainstalować XP bez żadnych
> ograniczeń (byłby to egzemplarz kupiony wyłącznie dla potrzeb
> instalacji na emulatorze, musi być qemu bo vmware nie ma niektórych
> potrzebnych mi funkcji). Wiem że do niedawna były z tym jakieś
> problemy, w sieci krążą różne sprzeczne informacje, a w związku z
> nadchodzącym IE7 będę musiał chyba zainstalować coś nowocześniejszego
> niż win2k (który nawiasem mówiąc sprawuje się świetnie).

Oczywiście, że się da. Tyle, że qemu to faktycznie emulator, a nie
wirtualizator jak vmware, czyli w pełni emuluje procesor, czyli narzut
wydajności jest dosyć spory (w porównaniu np. do vmware) czyli w
normalnych warunkach nie da się z takim XP na qemu sensownie pracować.

Weź lepiej VMWare Server - BTW czego on nie ma co ma qemu?