Re: dysk sata - dysk ata - kopiowanie partycji ghost

Autor: zlotowinfo <usuntousunto_at_o2.pl>
Data: Wed 30 Aug 2006 - 20:19:06 MET DST

> 303013 - Jak włączyć obsługę 48-bitowego adresowania bloków logicznych dla
> dysków ATAPI w systemie Windows XP
> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;pl;303013

"Uwaga: Podane wyżej ustawienie rejestru jest ignorowane w systemie Windows
XP z dodatkiem SP1 i w nowszych systemach. "
Czy znaczy że ja nie muszę tego wpisywać?

". System BIOS zgodny z 48-bitowym adresowaniem. "
nie wiem czy ma 48bit, moja płyta to:
GA-7VT600-P, VIA KT600 chipset
http://tw2005.giga-byte.com/MotherBoard/Products/Products_Spec_GA-7VT600-P.htm

". Dysk twardy o pojemności 137 GB lub większej. "
dysk mam 160GB (ATA100), jak go montowałem
instalowałem coś ze strony producenta i to wystarczylo
teraz bedzie ten sam producent tylko że złącze sata i 250GB

". Musi być zainstalowany system Windows XP z dodatkiem SP1. "
mam już SP2

poniżej to co Microsoft podał

W oryginalnych wydaniach systemu Windows XP Home Edition oraz Windows XP
Professional obsługa 48-bitowego adresowania LBA jest domyślnie wyłączona.
Aby korzystać z 48-bitowego adresowania LBA dla dysków ATAPI, muszą być
spełnione następujące wymagania:
. System BIOS zgodny z 48-bitowym adresowaniem.
. Dysk twardy o pojemności 137 GB lub większej.
. Musi być zainstalowany system Windows XP z dodatkiem SP1.
W wypadku oryginalnych wersji systemu Windows XP Home Edition lub Windows XP
Professional można włączyć 48-bitowe adresowanie do celów testowania. Aby to
zrobić, ustaw wartość rejestru EnableBigLba na 1 w następującym podkluczu
rejestru:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Atapi\Parameters\
Ostrzeżenie: Jeśli spełniony jest jeden z następujących warunków, może dojść
do uszkodzenia danych:
. Za pomocą tej wartości rejestru włączono obsługę adresowania 48-bitowego w
oryginalnym wydaniu systemu Windows XP Home Edition lub Windows XP
Professional.
. Zainstalowano starszą wersję systemu Windows na partycji dysku utworzonej
w systemie obsługującym 48-bitowe adresowanie LBA takim jak system Windows
XP z dodatkiem SP1. Rozmiar tej partycji jest równy aktualnemu limitowi
adresowania wynoszącemu 137 GB lub go przekracza.

Uwaga: Podane wyżej ustawienie rejestru jest ignorowane w systemie Windows
XP z dodatkiem SP1 i w nowszych systemach. Jeśli minimalne wymagania nie
zostaną spełnione, przy próbie zmiany tej wartości rejestru w celu włączenia
48-bitowego adresowania LBA w oryginalnej wersji systemu Windows XP Home
Edition lub Windows XP Professional mogą wystąpić następujące problemy:
. Wartość rejestru EnableBigLba jest wyłączona. Jeśli system BIOS jest
zgodny z 48-bitowym adresowaniem i obsługuje dyski twarde o pojemności
większej od 137 GB, adresowanie jest możliwe tylko dla pierwszych 137 GB na
dysku twardym. Reszta dysku twardego nie jest używana.
. Wartość rejestru EnableBigLba jest włączona, ale system BIOS nie obsługuje
adresowania 48-bitowego, a pojemność dysku nie przekracza 137 GB.

Jeśli ustawienie rejestru umożliwiające włączenie obsługi 48-bitowego
adresowania dysków ATAPI zostanie wyedytowane na komputerze, którego system
BIOS nie obsługuje tej funkcji, a pojemność zainstalowanego dysku twardego
nie przekracza 137 GB, konfiguracja systemu nie zmieni się. Dysk twardy
będzie działać w sposób standardowy.
. Wartość rejestru EnableBigLba jest włączona, system BIOS nie jest zgodny z
48-bitowym adresowaniem, ale dysk twardy ma pojemność większą od 137 GB.

Jeśli obsługa 48-bitowego adresowania dla dysków ATAPI zostanie włączona w
rejestrze systemu, którego dysk twardy ma pojemność przekraczającą 137 GB,
ale system BIOS nie obsługuje 48-bitowego adresowania LBA, adresowane będzie
tylko pierwsze 137 GB obszaru na dysku twardym. Reszta dysku twardego nie
jest używana.