Re: porzucone sesje na TS 2000

Autor: Lucky <prock_at_pocztaN_O_?_S_PA-M.onet.pl>
Data: Fri 25 Aug 2006 - 15:16:09 MET DST

> właśnie teraz sprawdzałem, sesje odłączone po pracy mają status
> "odłączony" a stan "odłączona"
> Są jednak inne sesje o czasie jałowym np 8+09:29 i mają stan aktywny a
> sesja ma numer np. RDP-Tcp#70.
>
> za kilka dni (nie wiem za ile) będą aktywne wszystkie i znowu trzeba
> będzie je zresetować.

jezeli sesja jest aktywna to sie nikt do niej nie podlaczy. Taka sesja
"zombie" (teoretycznie aktywna ale w praktyce juz nie) powstaje np. w
przypadku resetu komputera z ktorego byla sesja, a czasami nawet w przypadku
zamkniecia komputera klienckiego bez wczesniejszego wylogowania sie z sesji
terminalowej. Pozostaje albo doedukowac uzytkownikow albo ustawic limity
czasu na sesje we wlasciwosciach protokolu RDP (np. na aktywna sesja 8h,
potem ma sie zrobic disconnect i po kolejnych np. 8h ma byc zresetowana).
Do sesji disconnect powinno sie dac bez problemu podlaczyc (podlaczanie
odbywa sie na podstawie loginu - userA nie podlaczy sie do sesji w stanie
disconnect, w ktorej zalogowany byl userB)