Re: Menu kontekstowe w OE

Autor: Andrzej P. Wozniak <uszer_at_poczta.onet.pl.invalid>
Data: Thu 24 Aug 2006 - 23:55:18 MET DST

Osoba podpisana jako Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles@poczta.onet.pl> w
artykule <news:ecl3o0$3an$1@opal.icpnet.pl> pisze:

> Bardzo dobry pomysł. Ale jako że jeszcze nie wiem jak go zrealizować to
> można by spróbować czegoś innego: jeśli w adresie jest $ to traktować go
> jako MsgId a nie mailto. Prymitywne, ale powinno działać w dużej
> większości przypadków.

Najlepiej na pałę dorzucać menu do wszystkiego, co wygląda na adres@mailowy.
Zgodnie z RFC Message-Id ma tę samą składnię, więc nic więcej nie powinieneś
domniemywać - zobacz np. to:

Lepiej pozostawić użytkownikowi samodzielny wybór, czy ma kliknąć, czy
prawokliknąć.
Zgodnie z RFC 3986 poprawny URI/URL/URN powinien się zaczynać od podania
nazwy schematu/protokołu, a omijanie tej nazwy jest niezalecane, jak to
jasno opisano w p.4.5. RFC 3986. Rozpoznawanie mailto po małpie w środku czy
http po www na początku to tylko ułatwienie dla leniwych użytkowników, bo
nie ma niezawodnych heurystyk, żeby to rozpoznanie było w 100% pewne (w
przypadku małpy są co najmniej trzy możliwości - mailto, news i cid)
Jak już jesteśmy przy heurystyce - zobacz, jak ohydnie wygląda HTML
potraktowany przez OEPT:
Może byś zaczął zwracać uwagę na sparowanie nawiasów i innych ograniczników,
jeśli nie chcesz ignorować znaków specjalnych (teoretycznie dopuszczalnych)
na końcu URL-a?

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)