Re: Jak uniemożliwić podłączenie kompa do LANu

Autor: adasiek <podolany_at_poczta.wp.pl>
Data: Mon 21 Aug 2006 - 20:46:12 MET DST

"Michał K." <nn@gh.fr> wrote in news:ecc425$kjf$1@nemesis.news.tpi.pl:

> Niby proste. Ale jak się nie ma funduszy, to trzeba jakoś inaczej
> kombinować. Akurat jednego switcha mam który po MAC'ach może
> weryfikować czy pozwolić na dostęp. Ale to tylko 24 porty, a ja mam
[...]

weryfikowanie po MACach? a wiesz ze MAC mozna sobie zmienic?
rozwiazaniem moze byc postawienie serwera VPN lub 802.1x,
ktory bedzie dzialal pomiedzy kablem (laczem LAN) z klientami
a kablem z serwerami; oczywiscie majac switche bez obslugi
VLAN-ow ruch miedzy klientami bedzie nadal mozliwy;

pzdrv;
adas;