Re: Luźniejszy temat - programy na pendrive? :)

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 18 Aug 2006 - 01:09:48 MET DST

Użytkownik "Konrad Kosmowski" <konrad@kosmosik.net> napisał w wiadomości
news:ec2ne7$72v$2@atlantis.news.tpi.pl...
> ** Michal Kawecki wrote:
>
>> Remote Administrator Viewer
>
> Nie używam.

A szkoda. Daje mi całkiem bezpieczny dostęp do kilkudziesięciu GB instalek,
jakie zgromadziłem na swoim serwerku :-). Dlatego pendrive może być malutki
(128 MB). Dodam tylko, że istnieje plugin Radmina do Total Commandera...

> Mam Far. ;)

Przeżytek ;-).

> J/W

Nie wierzę. Z ważniejszych rzeczy mam w pluginach pełną niezależną obsługę
uprawnień NTFS, własnego klienta email i www, podgląd dziennika zdarzeń,
podgląd i edycję absolutnie wszystkich sterowników i urządzeń w systemie,
podgląd i edycję usług, podgląd procesów wraz z dobindowanymi do nich
modułami, pełną obsługę i podgląd połączeń sieciowych, udostępnionych i
aktualnie wykorzystywanych zasobów, udziałów administracyjnych, szybkie
kopiowanie plików via RAM, obsługę programów uruchamianych w kluczach
Autostart, odkasowywanie usuniętych plików (undelete), klienta SFTP, obsługę
ext3/ReiserFS, edycję/podgląd/kopiowanie plików składowych NTFS (MFT) wraz z
możliwością zrzucania całej partycji NTFS do pliku, edytor rejestru z
możliwością pracy na wielu kluczach i wpisach jednocześnie (kopiowanie,
kasowanie, wyszukiwanie etc), podgląd dokumentów OpenOffice, nagrywanie
CD/DVD/Audio, szyfrowanie plików, tworzenie oraz podmontowywanie obrazów
ISO, IMG, BIN, CUE, NRG, rozpakowywanie plików instalatorów, plików .msi,
.rpm, .chm, .mbx i chyba wszelkich innych, podgląd i odzyskiwanie maili z
plików DBX, podgląd zawartości plików .exe, bitmap, dialogów etc.,
wyszukiwanie Alternate Data Streams... mam wymieniać dalej? ;-)

> Co to? Szukam czegoś do rozsądnego manipulowania partycjami...

Doskonały programik do tworzenia obrazów partycji, także różnicowych, bez
potrzeby zamykania systemu. Działa z palca, bez instalacji. A do
partycjonowania... hmmm... jestem wierny jednemu programowi, ale on z
pendrive'a raczej nie wystartuje ;-).

> Raczej mi niepotrzebne.

> Mam.

> Co to? :)

ETrust Antivirus. Kiedyś była akcja, pełnoprawny antywirus na rok czasu za
friko. Teraz jest darmowy Active Virus Shield, ponoć bardzo dobry, ale
jeszcze go nie przetestowałem.

> Właśnie to dodałem.

> Nie przyda mi się w warunkach polowych. :)

Czasami podpinam pustą partycję pod folder. Przydaje się kiedy brakuje już
miejsca na partycji systemowej pod dane, a nie da się w prosty sposób
przekonfigurować oprogramowania.

> Do tego wszystkiego nie wystarczy jeden dobry program? Ja w miarę ufam
> Adaware i AVast (w tandemie).

Oj nie, nie wystarczy... niektóre trojany blokują uruchamianie Adaware. A
bez Gmera nie znajdziesz rootkitów.

> To w ogóle nie wiem do czego (w sensie co to robi, a nie po co Ci to)?

Hm. To służy do wyszukiwania zapomnianych haseł i uzyskiwania dostępu na
prawach administratora bez modyfikowania rejestru ;-).

> No właśnie o to chodzi, szukam pomysłów na ultimate-pendrive-content. ;)

> Ja mam minicd z sysrescd. :)

Ale to raczej dla Linuksa jest, a nie dla Windows. A ja bym się raczej nie
dotykał spod Linuksa do partycji NTFS.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/