Re: Program do zmiany partycji

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 12 Aug 2006 - 09:39:33 MET DST

Użytkownik "Piotr Krzyżański" <piciu@it-faq.pl> napisał w wiadomości
news:ebjuqv$qms$1@opal.icpnet.pl...

> Użytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisał w wiadomości

> LOL - to skąd tyle problemów 'na grupach'? ;))

No z całą pewnością nie od tego :-). W gruncie rzeczy można to załatwić bez
jakiegokolwiek "specjalnego" programu, wystarczy zwykłym edytorem dyskowym
zmienić wartość oznaczającą koniec partycji w tabeli partycji i potem
wykonać chkdsk, który poprawi analogiczną wartość w bootsektorze partycji. I
już. Problemy za to powstają wówczas, kiedy chce się to zrobić "w drugą"
stronę ;-).

BTW właśnie tak działa "rozszerzanie" partycji systemowym programikiem
DiskPart:

"Jak użyć programu Diskpart.exe w celu rozszerzenia woluminów danych w
systemie Windows Server 2003, Windows XP oraz Windows 2000"
http://support.microsoft.com/?kbid=325590

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/