Re: Czy te Windowsy są legalne?

Autor: Dobromir <czarne_at_białe.com>
Data: Sat 05 Aug 2006 - 15:44:19 MET DST

> Wsparcie będzie miał z urzędu skarbowego, który zweryfikuje
> poprawność odliczenia VAT z tejże faktury . . . . ;-))
> A tak w ogóle, to MS chyba wprowadza nowe prawo - bo przecież
> o ile dobrze pamiętam fakturę VAT muszę zachować do weryfikacji przez
> 5 lat. Jeśli minie te 5 lat, to nie mogę jej wyrzucić, czy może
> MS zapłaci za przechowywanie jej w płatnym archiwum? ;)

Faktura kupna oprogramowania jako dokument
wychodzi poza prawo podatkowe, wiec musisz trzymać:)
Szósta Dyrektywa Rady UE z 17 maja 1977 roku
w sprawie harmonizacji przepisów Państw Członkowskich dotyczących
podatków obrotowych - wspólny system podatku od wartości dodanej,
(wiec prawnie wyżej stojącą od naszego Prawa Podatkowego)
nakazuje w niektórych przypadkach trzymać dokumentacje VAT do 10 lat.
Dlatego z tym cudownym rozmnożeniem licencji po 5 latach nie jest tak
prosto,
zwłaszcza że dokumentacja w US tez pozostaje dłużej,
Ale dla chcącego "stworzenie" faktury na oprogramowanie z 2000 roku
nie stanowi problemu;-)

Dobromir