Re: Czy te Windowsy są legalne?

Autor: Dobromir <czarne_at_białe.com>
Data: Sat 05 Aug 2006 - 15:13:22 MET DST

> Ale masz jakieś wsparcie? Najlepiej jakieś ustawy, orzecznictwo...

Pozwoliłem sobie skopiować:

Uchwalona przez Sejm w dniu 15 lutego 2002 roku ustawa o podatku VAT w
zakresie opodatkowania licencji uwzględnia również ważną senacką poprawkę
dotyczącą dystrybutorów IT. Formalnie licencja jest udzielana nabywcy przez
producenta oprogramowania. Jednak zgodnie z zapisanymi w ustawie
rozwiązaniami przyjmujemy domniemanie prawne, że następują dwie transakcje
udzielenia licencji: pierwsza pomiędzy producentem a dystrybutorem oraz
druga pomiędzy dystrybutorem a finalnym odbiorcą. Ponieważ obie te
transakcje są obłożone podatkiem od towarów i usług, polscy dystrybutorzy
licencji na programy komputerowe (podobnie jak dystrybutorzy działający w
krajach Unii Europejskiej) stają się w zakresie licencji podatnikami VAT.
Przyjęta regulacja stabilizuje sytuację podatkową rodzimych firm zajmujących
się dystrybucją licencji na programy komputerowe. Ułatwia także działalność
nabywcom licencji, którzy - nie będąc bezpośrednimi klientami produkujących
oprogramowanie firm zagranicznych - nie są zobligowani do samodzielnego,
skomplikowanego naliczania podatku VAT.

Wybaczcie mi zawijanie textu gdyż stąd skopiowalem dla nieklikatych:
http://www.piit.org.pl/piit/index.jsp?place=Lead05&news_cat_id=6&news_id=219&layout=1b&page=text&lang=pl

Tak wiec caly M$ sam stwarza zemęt tymi stikerami i bibelotami.
Czyzby przyzwyczajał klientów do taniego chłamu?
Ale ja sie nie znam na PR, wiec tylko mogę gdybać.

pozdr
Dobromir