Re: Prywatnosc.

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Thu 03 Aug 2006 - 01:03:00 MET DST

** habros wrote:

> Nie znam sie ale dla mnie naturalne jest ze jesli podpinam sie pod
> serwer ktorego on jest adminem ma wszystkie uprawnienia to moze sporo
> prawda?

Nie. Admin serwera ma możliwość podejrzenia ruchu w sieci - Ty jako
użytkownik tej sieci przesyłasz przez nią dane. Możesz przesyłać dane
niezaszyfrowane - odczytanie tych danych jest dosyć oczywiste. Możesz
przesyłać dane zaszyfrowane - w tym układzie admin może je owszem
przechwycić, ale nic tym sposobem nie zyska. No zyska strumień danych,
których rozszyfrowanie konwencjonalnymi metodami zajmie mu kilkaset
lat. :)

Admin serwera (tego typu) nie ma możliwości kontroli nad Twoim
komputerem, dopóki oczywiście sam mu takich (nawet nieświadomie) nie
dasz.