Re: darmowy firewall

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Thu 03 Aug 2006 - 00:31:00 MET DST

** Franciszek Sosnowski wrote:

> Przed wypisaniem na ekranie czystego urla, ktory w kliknieciu
> zawiera refererowanie (ale ladne slowo) gdzies tam.

Jak w URL chcesz przekazać nagłówek HTTP Referer?

(...)

> No tak, ale powiedz jaki odsetek userow jest w stanie objac umyslem
> problem, jesli polowa w tym watku poruszonego slownictwa, jest obca.
> Nie twierdze, ze tego sie nie da, bo wszystko sie da, jak nie z
> automatu to 'z reki' - wystarczy czesto objerzec zrodlo. Ale pani
> Zosia tego nie zrobi.

Tutaj też się zgodzę. O JS w przeglądarkach to jeszcze dużo złego
usłyszymy, np. JS (które przecież każdy ma włączone) ma podobną
funkcjonalność do cookies - z tą różnicą, że cookies możesz
jednoznacznie wyłączyć/zezwolić danej witrynie, aby pozbawić JS tej
funkcjonalności musiałbyś przeglądać każdy skrypt.

Ostatnio gdzieś czytałem o skanerze sieciowym wykonanym całkowicie w JS
- wchodzisz sobie na stronę, ładujesz skrypt JS, a ten Ci skanuje i
tworzy profil sieci.

> Jak to jakie? Dowolne dane mozesz wyprowadzic. Po prostu string leci,
> a ze wg schematu zawartosc nie musi byc pochodna strony, po ktorej
> wlasnie buszujemy, to nie idzie tego w prosty sposob wyfiltrowac.

A. O to Ci chodzi. Ale to już od dawna wiadomo, że w HTTP możesz
zakapsułkować cokolwiek (np. TCP/IP) :) Nie zrozumieliśmy się - masz
rację.

(...)

> Wlasciwie, to poddalem w watpliwosc bezpieczenstwo klikania w linki
> w gg, w kontekscie tak ogromnego dbania o niewyplywanie danych.

No to znowu pętelkę linki jakie tworzy GG i wysyła je do przeglądarki
są bez *żadnego* problemu do sprawdzenia, chociażby sprawdzając jakie
funkcje wywołuje, bądź (co skuteczniejsze) stawiając skaner sieciowy
pomiędzy. Więc biorąc pod uwagę popularność GG to jeżeli by się
nieprzyzwoicie zachowywało to już byśmy o tym wiedzieli.