Re: darmowy firewall

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Wed 02 Aug 2006 - 10:59:03 MET DST

> dla osoby która BARDZO chce (i wie jak to zrobić) się włamać do
> prywatnego komputera nawet najlepszy firewall komercyjny nie pomoże.

Raczej osoba, która wie jak to zrobić, jak wie jak to zrobić to poziom
jej chęci jest bez znaczenia.

> Ja używam wbudowanego firewalla + system Nod32 i od 3 lat nikt mi się
> nigdzie nie włamał (poza sytuacją, w której wlazł koleś wykorzystując
> błąd w VNC ver 4.1)

Wystawiasz VNC do niezaufanej sieci? I dziwisz się, że ktoś Ci wlazł?

> Więc nie mów że to ściema. Chyba że jesteś w stanie udowodnić że tak
> jest. (wtedy zapraszam do testów (mam komputer publiczny i zobaczymy
> czy uda Ci się włamać)

Daj adres. :)

BTW firewall dla połączeń wychodzących jest OKDR jeżeli nie spełniamy
podstawowych zasad bezpieczeństwa - chodzi mi głównie o pracę jako
Administrator, jeżeli pracujesz jako Administrator to obecność FW
niewiele już zmienia.